فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛
فرمانده انتظامی استان قم گفت: کشفیات جرائم در حوزه فضای مجازی ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۶ در قم افزایش داشته و بیشترین جرم به وقوع پیوسته نیز مباحث اقتصادی بوده است.
کد خبر: ۶۸۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست تخصصی پلیس فتا و قوه قضائیه با موضوع پی جویی مؤثر و کارآمد جرائم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک که در محل سرپرستی امور شعب بانک ملی استان و با حضور مدیرکل و معاونان دادگستری استان، مدیران و روسای بانک‌های استان قم و همچنین معاونان، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، با بیان این که حساسیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، نسبت به استمرار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان این که عمده تهدیدات فضای مجازی در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: امروز جنگ فیزیکی وجود نداشته و دشمن از طریق فضای مجازی قصد دارد به خواسته خود برسد.

فرمانده انتظامی استان قم با طرح این سؤال که امروز چقدر در حوزه جنگ سایبری آمادگی داریم به بیان فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب اهمیت فضای مجازی اشاره کرد.

سردار آقاخانی با بیان این که همه افراد تخصص شناسایی دشمن در فضای مجازی را ندارند، افزود: نباید فضا به گونه ای باشد که با یک کلیک دشمن در فضای سایبر، اقتصاد کشور زیر سؤال برود، مبارزه سختی پیش رو داشته و حرکت در این حوزه نیز بایستی جهاد گونه باشد.

فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات جرائم در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: کشفیات جرائم در حوزه فضای مجازی ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۶ در قم افزایش داشته و بیشترین جرم بوقوع پیوسته نیز مباحث اقتصادی بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار