مدیرکل اداره اتباع استانداری قم با اشاره به طرح سرشماری اشتغال اتباع خارجی گفت: افرادی که به صورت غیرقانونی در ایران حضور دارند، می‌توانند با دریافت برگه سرشماری از مجازات حضور غیرمجاز در کشور، معاف ‌شوند.
کد خبر: ۶۸۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی رمضان‌پناهی عنوان کرد: طرح سرشماری اشتغال اتباع خارجی در دو استان قم و اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا است.

مدیرکل اداره اتباع استانداری قم افزود: کلیه اتباعی که در قم مشغول به کار هستند، موظفند با کارفرمایان خود، به دفاتر 18گانه خدمات و اشتغال در سطح شهر مراجعه و نسبت به ثبت شغل خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از تاریخ 10 آذر شروع و تا 10 دی ادامه دارد، ادامه داد: افرادی که به صورت غیرقانونی در ایران حضور دارند، می‌توانند با مراجعه به این دفاتر به همراه کارفرمای خود، برگه سرشماری دریافت کنند و از مجازات حضور غیرمجاز در کشور، معاف ‌شوند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مشاغل و صنوف، اتباع به عنوان کارفرما حضور دارند، اما بیشتر اتباع کارفرما، در شغل‌هایی نظیر خیاطی، تولید کفش و استاد بنا مشغول هستند، همچنین بیشتر اتباع استان از کشور افغانستان هستند.

رمضان‌پناهی بیان کرد: اتباع کارفرما می‌توانند به اداره کار مراجعه و بعد از ثبت سرمایه و دریافت مجوزهای مربوطه، از تسهیلات کارآفرینی استفاده کنند، یکی از مزایای این طرح، ثبت تمامی اموال اتباع به نام خودشان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار