فوتساليست‌هاي تيم سوهان محمد سيما قم در ديداري از هفته نوزدهم ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور برابر تيم آذرخش بندرعباس به ميدان مي‌روند.
کد خبر: ۶۸۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، در شرایطی که تیم ملی فوتسال کشورمان هم اکنون در کشور اسلواکی به سر می‌برد و هدف از این سفر انجام دو بازی تدارکاتی با تیم‌های ملی فوتسال روسیه و اسلواکی است، بازی‌های هفته ششم از دور برگشت لیگ برتر فوتسال ایران برای روز هجدهم آذر ماه برنامه‌ریزی شده است.

اندوخته 28 امتیازی سوهان قم از لیگ برتر

این در حالی است که تا کنون 18 هفته از بازی‌های لیگ بیستم می‌گذرد و تیم‌های لیگ برتری تنها هشت هفته دیگر تا پایان مرحله مقدماتی فصل 1397 لیگ برتر باشگاه‌های فوتسال ایران با یکدیگر رقابت می‌کنند تا چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف این فصل مشخص شود.

در بین 14 تیم حاضر در بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران، تیم سوهان محمد سیما نماینده قم است تیمی که تا کنون از 18 بازی خود 28 امتیاز کسب کرده و در جدول بازی‌ها رتبه هفتم را در اختیار دارد اما فاصله چهار امتیازی با تیم سوم جدول، قمی‌ها را نسبت به صعود نماینده شهرشان به رده‌های بالاتر امیدوار نگه داشته است.

شاگردان صبوری در کمین بالای جدولی‌ها

فوتسالیست‌های تیم سوهان محمد سیما قم در 18 مسابقه قبل خود موفق به کسب هشت برد، چهار تساوی، 6 باخت، 49 گل زده و 56 گل خورده شده‌اند و با 28 امتیاز تیم رده هفتم هستند، در حالی که تیم گیتی‌پسند اصفهان هم اکنون با 46 امتیاز در صدر ایستاده، مس سونگون با 41 امتیاز دوم است و فرش‌آراء مشهد با 32 امتیاز تیم سوم جدول محسوب می‌شود.

در این رده‌بندی تیم فوتسال حفاری اهواز با 29 امتیاز چهارم است، سن‌ایچ ساوه با 28 امتیاز و شهروند ساری نیز با 28 امتیاز پنجم و ششم هستند و نماینده قم تنها به دلیل عملکرد ضعیف خود در کارهای دفاعی و تفاضل گل منفی هفت در مکان هفتم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

عبور از فرش‌ مشهد برای رسیدن به مدعیان قهرمانی

تیمی که هدایت آن را حسین صبوری یکی از فوتسالیست‌های خوشنام قم بر عهده دارد، در هفته پنجم از دور برگشت بازی‌های این فصل در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم دست به کار بزرگی زد و در مقابل دیدگان قمی‌های علاقمند به فوتسال موفق به شکست 4 بر 2 تیم رده سوم جدول یعنی فرش‌آراء مشهد شد.

عملکرد پر فراز و نشیب سوهان قم در لیگ بیستم

با وجود این پیروزی، یک نگاه کلی به نتایج تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتسال ایران بیانگر این است که شاگردان حسین صبوری عملکرد پر فراز و نشیبی داشته‌اند، گاهی اوقات آنقدر خوب نتیجه گرفته‌اند که قمی‌ها را به کسب نخستین قهرمانی در لیگ برتر امیدوار کرده‌اند و گاهی وقت‌ها آنقدر ضعیف کار کرده‌اند که گویا قرار است به دسته پائین‌تر فوتسال ایران سقوط کنند.

8 هفته تا پایان لیگ و تلاش برای صعود به پلی‌آف

نماینده فوتسال قم حالا هشت هفته دیگر به پایان بازی‌های مرحله مقدماتی فصل 1397 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور فرصت دارد و در این هفته‌ها باید نهایت بهره را از فرصت میزبانی و همچنین بازی‌های نسبتا آسان در خانه حریفان ببرد تا جزو چهار تیم بالای جدول به پلی‌آف برود و کار آسان‌تری برای صعود به مرحله نهایی و قهرمانی لیگ برتر داشته باشد.

مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر

هر چند در این فصل همانند اکثر دوره‌های 19 سال قبل حضور نماینده فوتسال قم در لیگ برتر باشگاه‌های ایران، بزرگترین مانع بر سر راه این تیم، مشکلات مالی و نداشتن اسپانسر است، تیمی که با ظرفیت غنی بازیکن در فوتسال کشور همچنان در مقایسه با تیم‌های رقیب نظیر گیتی‌پسند و مس سونگون، یک تیم ندار و بی‌پول محسوب می‌شود.

در این فصل اگر بسته‌های حمایتی دستگاه اول ورزش قم یعنی اداره کل ورزش و جوانان نبود، قطعا این تیم با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می‌شد، در شرایطی که تجربه‌های مختلف نشان داده در قم چندان اهمیتی به ورزش حرفه‌ای در این سطح توسط دیگر مسوولان داده نمی‌شود.

مالکی‌نژاد: شورای شهر حمایت می‌کند

پیگیری‌های مداوم مسوولان تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در نهایت این هفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم را به صحبت واداشت و حسن مالکی‌نژاد نوید حمایت این شورا از نماینده فوتسال استان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی ایران را به علاقمندان به فوتسال داد.

مالکی‌نژاد در اظهار نظر اخیر خود راجع به این موضوع گفت: شکی نیست که ورزش تاثیر بسیار مهمی در کمتر کردن آسیب‌های اجتماعی دارد و پشتیبانی از تیم‌های ورزشی یکی از فرصت‌های بسیار خوب برای تحقق این مهم به شمار می‌رود و شورای اسلامی شهر قم به این موضوع نگاهی واقع بینانه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: قم در فوتسال صاحب سبک و سرآمد است و این ورزش محبوبیت زیادی بین جوانان دارد، لذا حمایت از تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم در مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران در کنار احترام به علایق جوانان قمی، تقویت ورزش قهرمانی در استان محسوب می‌شود و شورای شهر قم از هر اقدامی که به تقویت جایگاه شهر قم در عرصه ورزش یا سایر عرصه‌ها کمک کند حمایت می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار