نسبت به سال گذشته؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اقدامات گسترده فنی، مهندسی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب در سطح استان، از کاهش مصرف آب در قم خبر داد. سرانه مصرف آب برای هر شهروند قمی در سال گذشته حدود ۱۵۶ لیتر در روز بود که امسال این رقم به ۱۵۴ لیتر در روز رسیده است.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور از کاهش مصرف آب در مصارف خانگی در قم خبر داد و گفت: مصرف آب در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۵۶ میلیون لیتر کاهش یافت.

وی سرانه مصرف آب برای هر شهروند قمی را درسال گذشته حدود ۱۵۶ لیتر در روز اعلام کرد و با تشکر از همراهی مردم با برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در زمینه مدیریت مصرف آب یادآور شد: در هشت ماه نخست سال جاری میانگین مصرف آب هر شهروند قمی با حدود دو لیتر در روز به ۱۵۴ لیتر درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم اقدامات فنی، مهندسی و فرهنگی شرکت آب و فاضلاب را در راستای کاهش مصرف آب در شهر قم موثر دانست و اظهار داشت: مدیریت فشار شبکه با زون بندی مناطق مختلف شهر از جمله اقداماتی فنی و مهندسی است که در این زمینه صورت گرفته که در کاهش مصرف موثر بوده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت آب و فاضلاب مبنی بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، تغییر نگاه به استفاده از آب را در این زمینه مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن مصرف صحیح آب در جامعه با استفاده از اقدامات فرهنگی و آموزشی می‌تواند منجر به این تغییر نگاه شود.

صادق‌پور با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب قم از سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را در این زمینه در سطح استان به اجرا درآورده است یادآور شد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، حضور مدیران شرکت آب و فاضلاب در مساجد، استفاده از ظرفیت مبلغان مذهبی، انعقاد قرارداد با سازمان بسیج مهندسی و اجرای طرح نصب تجهیزات کاهنده مصرف در ادارات از جمله برنامه‌هایی است که با حمایت مسئولان استان از جمله استاندار و مدیران فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در قم به اجرا درآمده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی از سنین کودکی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و ترویجی آبفا حضور مستمر مروجین مصرف بهینه آب در مدارس استان و اجرای نمایش‌های آموزشی و ترویجی اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این مروجین با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و نمایشی دانش‌آموزان را با مراحل دشوار تهیه و توزیع آب آشنا می‌کنند، یادآور شد: پس از اینکه این دغدغه برای دانش‌آموزان ایجاد شد با استفاده از زبان هنر روش‌های غلط و صحیح مصرف آب به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

صادق پور با اشاره به اجرای طرح حامیان آب در مدارس ابراز داشت: ۶ هزار حامی آب در مدارس قم از بین دانش‌آموزان انتخاب و آموزش‌های لازم به آن‌ها داده شده تا به عنوان سفیران مصرف درست آب در مدارس و منازل فعالیت کنند.

وی برگزاری گردهمایی بزرگ حامیان آب در زمین چمن ورزشگاه شهید حیدریان قم را از جمله برنامه‌های سال جاری شرکت آب و فاضلاب قم برشمرد و گفت: این برنامه با حضور استاندار قم و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و بیش از ۴ هزار حامی آب و والدین ایشان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در تابستان امسال برگزار شد و انعکاس بسیار خوبی در رسانه‌ها داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار