رئیس مرکز اورژانس 115 قم:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: 58 درصد مصدومان حوادث ترافیکی این استان در یک هفته گذشته، سرنشینان موتورسیکلت بوده اند.
کد خبر: ۶۸۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد شهیدی افزود: در یک هفته گذشته یک هزار و 659 ماموریت توسط کارشناسان اورژانس انجام شد که یک هزار و 489 مورد شهری و 170 مورد جاده ای بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 425 تصادف اتفاق افتاد که 382 تصادف داخل شهر و 43 تصادف نیز در محورهای مواصلاتی بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان تصادفی 458 تَن بوده اند که 216 تَن به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 242 تَن نیز به مرکز درمانی منتقل شده اند.

شهیدی خاطرنشان کرد: تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران 247 مورد بود که 238 تصادف در شهر و 9 تصادف نیز در محورهای مواصلاتی به وقوع پیوسته است.

به گفته وی، در تصادفات مربوط به موتورسیکت سواران 269 تَن مصدوم که 144 به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 125 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه با توصیه نسبت به استفاده صحیح از وسایل گرمازا در زمستان، گفت: شهروندان با توجه به سردشدن هوا، در نصب صحیح بخاری و دودکش دقت لازم را داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی وسایل گازسوز را بررسی کنند تا دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن نشوند.

رئیس مرکز اورژانس 115 قم افزود: شهروندان مواردی را که اطلاع ندارند از کارشناسان آتش نشانی راهنمایی بخواهند و این مساله را به عنوان یک مرگ خاموش و دردآور بسیار جدی بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار