رئیس شورای اسلامی استان قم:
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: اعتقاد دارم باید پروژه منوریل قم به صورت کامل و به اندازه 18 کیلومتر احداث شود تا تکمیل آن اقتصادی تر باشد.
کد خبر: ۶۸۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به حادثه تروریستی چابهار اظهار کرد: بندر چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی در آینده تبدیل به قطب اقتصادی کشور می‌شود، هندی‌ها در این بندر سرمایه گذاری کردند و به همین دلیل بندر چابهار از تحریم‌ها خارج شد، استکبار جهانی این مساله را نمی‌خواهد و در این راستا اقدامات تروریستی در این بندر صورت گرفت.

وی ادامه داد: از مسؤولان تقاضا داریم که پاسخ دندان شکنی به حادثه تروریستی چابهار را بدهند، سعودی‌ها به صراحت گفتند که قصد کشاندن جنگ را به داخل ایران دارند و مسؤولان کشورمان باید این مساله را در محافل دیپلماتیک بیان کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: 95 درصد جمعیت استان در شهر قم زندگی می‌کنند و سالیانه 20 میلیون زائر به این شهر می‌آیند، به همین دلیل باید زیرساخت‌های لازم در قم به وجود بیاید، حمل و نقل ریلی درون شهری برای این شهر ضروری است.

آتش زر با اشاره به پروژه منوریل قم اظهار کرد: این پروژه بدون مصوبه شورای شهر وقت و به دلیل علاقه رئیس جمهور وقت در شهر قم شروع شد. پروژه منوریل قم باید از پردیسان شروع می‌شد و در آن صورت مشکلات فعلی را به همراه نداشت، تصمیمات این چنینی در خارج از استان اخذ شد و حتی اطلاعات پروژه را به شورا نمی‌دادند.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه منوریل قم نیاز به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد و شورای کنونی شهر حاضر به صرف بودجه از شهرداری در این پروژه نیست، باید پروژه منوریل قم تعیین تکلیف شود، احداث این پروژه حتی به اندازه 4.7 کیلومتر هزینه زیادی دارد، البته حمل و نقل ریلی در همه جا دنیا به لحاظ هزینه اقتصادی نیست.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: اعتقاد دارم که باید پروژه منوریل قم به صورت کامل و به اندازه 18 کیلومتر احداث شود تا تکمیل آن اقتصادی تر باشد، امکان عبور پروژه منوریل قم از مقابل حرم حضرت معصومه(س) بدون خدشه دار شدن دید به این بارگاه مقدس وجود دارد.

آتش زر منوریل قم را یک وسیله مطمئن برای حمل و نقل مسافر دانست و خاطرنشان کرد: پروژه منوریل قم به دلیل توقف اجرای چند ساله آن به آینه دق تبدیل شده است، باید ترمینال مرکزی قم در مکانی احداث شود که امکان استفاده از منوریل در آن باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار