مدیر موسسه دارالعرفان گفت: کتاب اصول کافی شیخ کلینی(ره) در پنج جلد به همت استاد حسین انصاریان ترجمه شده که ۲۲ آذرماه با حضور جمعی از اساتید حوزه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ 10 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام جواد صابریان در نشست خبری که در تالار همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به آثار گوناگون استاد حسین انصاریان اظهار کرد: بیش از هر چیزی استاد انصاریان را به عنوان یک مبلغ و سخنور شناخته شده است ولی این استاد برجسته آثار متعددی در باب ترجمه و تفسیر دارد که آخرین اثر وی با عنوان ترجمه اصول کافی توسط موسسه دارالعرفان آماده شده و به زودی در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب اصول کافی تألیف شیخ کلینی(ره) به عنوان یکی از معتبرترین کتب احادیث شیعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: اصول کافی به زبان عربی در دو جلد در مدت به زبان عربی در مدت ۲۰ سال جمع آوری شده است.

مدیر موسسه فرهنگی دارالعرفان، ادامه داد: این کتاب شریف در پنج جلد ترجمه شده و پایین هر حدیث ترجمه آن آمده است و با توجه به ترجمه سلیس و روانی که دارد برای فهم عموم مناسب است.

وی با عنوان اینکه کتاب اصول کافی از نظر علمای شیعه کامل‌ترین، شریف‌ترین و مهم‌ترین مرجع شیعه در طول تاریخ به شمار می‌رود، گفت: این کتاب با توجه به هم زمان بودن حیات مرحوم شیخ کلینی(ره) با زمان غیبت صغری امام زمان (عج) اعتبار بیشتری دارد.

حجت الاسلام صابریان اضافه کرد: کتاب الکافی در سه بخش اصول، فروع و روضه تألیف شده ولی با توجه به اینکه اصول کافی بیشتر برای عموم مردم کاربرد دارد استاد استاد انصاریان فقط نسبت به ترجمه اصول اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه ترجمه‌های متعددی از کتاب اصول کافی وجود دارد، گفت: ترجمه مرحوم کمره‌ای یکی از ترجمه‌هایی است که از این کتاب وجود دارد ولی با توجه به اینکه مربوط به ۸۰ سال پیش می‌شد که قلم آن بسیار سنگین بود و خود نیاز به ترجمه داشت، به همین دلیل استاد انصاریان نسبت به ترجمه این کتاب اقدام کرد.

مدیر موسسه دارالعرفان با بیان اینکه اصول کافی دارای ۴۹۹ باب است، تصریح کرد: در این کتاب ارزشمند ۳ هزار و ۸۸۱ حدیث در مسائل مختلف وجود دارد که به صورت مدون ترجمه شده است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات ترجمه احادیث از ترجمه قرآن سخت تر می‌شود و تنها کسی می‌تواند در این زمینه ورود کند که در زمینه تفسیر قرآن کار کرده باشد.

حجت الاسلام صابریان گفت: ترجمه کتاب اصول کافی پنج‌شنبه ۲۲ آذرماه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور حجت الاسلام احمد واعظی، حجت الاسلام نظری منفرد و حجت الاسلام انصاریان و جمعی از اساتید حوزه در تالار شیخ طوسی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار