کاراته کای قمی مدال دیگری به دست آورد؛
امیر مهدی زاده کاراته کای قمی با مدال برنز مسابقات لیگ جهانی کاراته در چین به کار خود در سال ۲۰۱۸ پایان داد تا سالی پرمخاطره را پشت سر گذاشته باشد.
کد خبر: ۶۸۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، امیر مهدی زاده کاراته کای خوشنام قمی پس از ناکامی تلخ در مسابقات کاراته قهرمانی جهان در مادرید آماده حضو در آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته شد و به چین سفر کرد تا در این مسابقات حضور یابد و سرنوشت او در این رقابت‌ها یک مدال برنز بود.

چالش امیر مهدی زاده برای حضور در المپیک توکیو کسب امتیاز برای حضور در این مسابقات است و این امتیازات از طریق شرکت در مراحل کاراته وان به دست می‌آید از سوی دیگر مشکلات مالی و هزینه‌های سنگین برای صفر به این مسابقات ادواری برای مهدی زاده و البته سایر کاراته کاهای ایرانی دردسر ساز شده است.

مشکل دیگر مهدی زاده این است که وزن تخصصی او یعنی منهای ۶۰ کیلوگرم در المپیک توکیو وجود ندارد و او باید برای توکیو در وزن منهای ۶۷ کیلو مسابقه دهد و به همین دلیل این کاراته قمی در مسابقات لیگ جهانی چین در این وزن روی تاتامی رفت و رتبه امیدوار کننده سوم را کسب کرد.

مهدی زاده در این مسابقات در اولین گام فرانچسکو دی اونو فریو از ایتالیا را ۱۱ بر ۵ شکست داد و سپس بوران براچ از کرواسی را یک بر صفر مغلوب کرد اما شکست برابر وینیسیوس فیگوئرا از برزیل در هانتی با رأی داوران پس از این که دو کاراته کا به تساوی صفر صفر رسیدند سبب شد مهدی زاده منتظر تعیین وضعیت شانس مجدد بماند.

با راه یابی کاراته کای برزیلی به فینال، امیر مهدی زاده وارد جدول شانس مجدد شد و توانست ابتدا استفان یوسیچ از صربستان را حذف کند. مسابقه مهدی زاده و یوسیچ به تساوی رسیده بود و در هانتی مهدی زاده برنده شده بود.

کاراته کای ملی پوش ایران سپس برابر سانگوت مونتن از تایلند ۲ بر صفر پیروز شد و در نهایت با ۲ برد برابر هموطنان خود محمد شهریاری و علیرضا شیرصفت توانست صاحب مدال برنز وزن منهای ۶۷ کیلوگرم کاراته وان شود.

بدین ترتیب پرونده کاری سال ۲۰۱۸ برای امیر مهدی زاده بسته شده است. او در سال ۲۰۱۸ فراز و نشیب زیادی داشت به طوری که نقاط مهم زندگی ورزشی او در سال ۲۰۱۸ درخشش نسبی در مراحل مختلف لیگ جهانی کاراته، شکست در فینال بازی‌های آسیایی جاکارتا با ناداوری و حذف او در آغاز راهش در مسابقات جهانی اسپانیا بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار