تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس گفت: فاز دوم حسینیه ارزان‌قیمت و چندمنظوره قمی‌ها در مشهد مقدس با امکان پذیرش سالانه ۲۰۰ هزار زائر پنجشنبه هفته جاری افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلی‌رضا تکیه‌ای در نشست‌خبری که در سالن جلسات دفتر نمایندگی آستان قدس در قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار داشت: هر فردی که امام رضا(ع) را در غربت زیارت کند این امام همام در روز قیامت ایشان را ملاقات و مورد مرحمت قرار می‌دهد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم افزود: احداث و راه‌اندازی پروژه‌های مثل افتتاح از مجتمع و مراکز اقامتی و رفاهی در برابر ثواب و تأثیری که زیارت امام رضا(ع) دارد اقدام قابل‌توجهی نیست.

وی با اشاره به راه‌اندازی باز دوم حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس ادامه داد: ایجاد بستر آرامش زائران و پناه دادن به زوار امام رضا(ع) مهم‌ترین اهداف از راه‌اندازی از این مرکز اقامتی بوده است.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس ابراز کرد: در ماه‌های گذشته بنای اولیه حسینیه قمی‌ها تجدید بناشده و برخی از کمبودهای موجود در آن برطرف شده است، تأسیس حسینیه قمی‌ها در کربلا عامل انگیزش و احداث حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس با توصیه علما و امضای چهار مرجع تقلید درباره سند وقفی احداث و تأسیس‌شده است.

تکیه‌ای عنوان کرد: بنا و ساختمان اصلی حسینیه قمی‌ها در طرح توسعه صحن رضوی در قالب صحن هدایت ادغام‌شده و معوض آن در کوچه‌بازار سرشور برای فاز دوم این حسینیه زمینی برای عمل به نیت واقف و تبدیل به احسن صورت گرفته است.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم گفت: در بنای سابق مجتمع امکان اسکان 44 واحد خانوار، یک شبستان مراسمات، و دفاتر استقبال و غیره شکل‌گرفته بود، در حسینیه سابق قمی‌ها در مشهد مقدس سالانه بیش از 70 هزار زائر پذیرش می‌شد.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس با اشاره به امکانات و خدمات حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس عنوان کرد: حسینیه قمی صرفاً مرکز صرف اقامتی نبوده و به‌صورت یک مجتمع فرهنگی مدیریت‌شده و مرکز پاسخگویی به شبهات، برگزاری نمازهای سه‌گانه، برپایی نمایشگاه‌های مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی، مرکز مشاوره و برگزاری برنامه‌های ویژه مذهبی است.

تکیه‌ای با اشاره به مزایای وقفی بودن حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس تصریح کرد: هزینه اقامتی و غذایی حسینیه قمی‌ها تمام‌شده بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای بنا بر نیات واقف دریافت نمی‌شود و صرفاً هزینه‌های جاری از زائران دریافت می‌شود.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف استان قم ادامه داد: حسینیه قمی‌ها مصداق کاملی از حسینیه ارزان در مشهد مقدس بوده که از منویات مهم مقام معظم رهبری بوده است، خدمات رفاهی، فرهنگی و مشاوره‌ای از ویژگی‌های مهم فاز دوم حسینیه چندمنظوره قمی‌ها در مشهد مقدس است.

وی با اشاره به روند احداث و تأسیس فاز دوم حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس تصریح کرد: استقبال کم‌نظیر زائران سبب شد تا طرح توسعه حسینیه قمی‌ها در دستور کار قرارگرفته و بر مبنای آن فاز دوم این حسینیه از سال 94 به دست آیت‌الله مؤمن کلنگ زده شد.

تولیت حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس با بیان امکانات و ویژگی‌های فاز دوم حسینیه قمی‌ها در مشهد مقدس اضافه کرد: این مجتمع در 10 طبقه و با امکان پذیرش 128 خانوار، خانه کودک، مرکز مشاوره، مرکز اندیشه و پژوهش، نمایشگاه دائم مناسبت‌های ملی و مذهبی و امکانات بی‌نظیر راه‌اندازی شده است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از 200 هزار زائر در این حسینیه ارزان اسکان و پذیرش داده شوند، این حسینیه چندمنظوره فرهنگی رفاهی اقامتی پنجشنبه هفته جاری رسماً افتتاح و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار