سرپرست استانداری قم گفت: لازم است کارگروه ویژه‌ای برای مقابله با گردوغبار در استان تشکیل‌شده و موضوع خشکسالی و قطع حقابه‌های زیست‌محیطی دریاچه نمک و دشت مسیله با جدیت پیگیری شود.
کد خبر: ۶۸۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در سالن امام جواد(ع)استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی حوادث طبیعی ازجمله سیل، گردوغبار و خشکسالی نتیجه تخریب طبیعت به دست انسان‌ها بوده و قابل پیش‌بینی است، ازاین‌رو دستگاه‌های اجرایی استان باید در مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: توجه به بیمه حوادث برای افراد جامعه به‌ویژه کشاورزان، روستائیان و دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت گسترده‌تری اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شود.

سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: شهرها و حتی کشورهای بسیار زیادی در استان قم رفت‌وآمد دارند و با توجه به اینکه استان قم چهارراه مواصلاتی کشور است، بروز آسیب‌های احتمالی ناشی از حوادث در این استان، در سطح ملی تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: افزایش استحکام ساختمان‌های مسکونی و عمومی به‌ویژه مدارس باید در اولویت جدی قرارگرفته و سازمان نظام‌مهندسی باید در این جهت کاملاً نظارت و کنترل داشته باشد.

هاشمی معضل گردوغبار در استان قم را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: در صورت غفلت و کم‌توجهی به این معضل جدی زیست‌محیطی، اثرات جبران‌ناپذیر آن مراکز جمعیتی در مرکز کشور را به‌شدت درگیر خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه مدیران و کارشناسان مدیریت بحران در استان قم باید به‌صورت شبانه‌روز آماده و آنلاین باشند و در دسترس نبودن آن‌ها اصلاً قابل‌قبول نیست خاطرنشان کرد: لازم است کارگروه ویژه‌ای برای مقابله با گردوغبار در استان تشکیل‌شده و موضوع خشکسالی و قطع حقابه های زیست‌محیطی دریاچه نمک و دشت مسیله با جدیت پیگیری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار