در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم نسبت به کمبود شدید مراکز و مؤسسات فرهنگی در شهرک پردیسان انتقاد شد.
کد خبر: ۶۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم شامگاه امشب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان اظهار داشت: با توجه به این‌که سرانه‌های تجاری و فرهنگی منطقه پردیسان هنوز شکل نگرفته شورای شهر قم مجبور به استفاده از ماده 37 و اخذ مجوز موقت تمدید گواهی‌های آموزشگاه در کاربری مسکونی شده است.

تفریغ بودجه سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با 11 میلیارد تومان وصولی

مجید اخوان با اشاره به لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان افزود: امید می‌رود در سه سال آینده این مشکل حل‌شده و دیگر شورای شهر قم مجبور به اخذ تمدید گواهی موقت نشود.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: بودجه سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر 11 میلیارد تومان تحقق درآمد قطعی داشته که نسبت به متمم، 93 درصد وصولی را نشان می‌دهد، 149 میلیون تومان مازاد درآمد نسبت به هزینه این سازمان بوده است.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی شهردار قم قرار بود متولی احداث میدان شهید مطهری باشد که در مراحل بعدی با این تصمیم مخالفت شد، ظرفیت‌های این سازمان بسیار بیشتر از حجم فعالیت‌هایی بوده که در حال حاضر انجام می‌دهد.

اخوان لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود حساب‌های مشترک اعم از بدهکاری و بستان کاری بین این سازمان و شهرداری و وجود رقم قابل‌توجهی اعتبار در آن از چالش‌های این سازمان بوده که سبب برخی از مغایرت‌ها در تفریغ بودجه سالانه سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر می‌شود.

آموزش‌های ارائه‌شده توسط مؤسسات دارای گواهی موقت دسته‌بندی شود

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه،با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان بیان کرد: در صدور مجوزهای موقت در قالب ماده 37 باید نوع آموزش‌ها و مؤسسات به‌درستی سنجیده شود چراکه در حال حاضر به دلیل عدم دسته‌بندی لازم در مورد نوع مؤسسات و آموزش‌های ارائه‌شده،شورای شهر قم مجبور به حرکت در تضاد با تعرفه‌های تعیین‌شده است.

زین‌العابدین قراچورلو با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: قانون مالیات‌های شهرداری حذف نشده بلکه ضریب آن صفر شده است، در حال حاضر در این سازمان هزینه و درآمد کاملاً محقق شده است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تصریح کرد: مازاد بر درآمد در سازمان‌هایی که بر مبنای هزینه و درآمد هستند معنایی ندارد چراکه این سازمان‌ها در حقیقت درآمدی به معنای واقعی درآمدزایی نداشته‌اند، در این سازمان چیزی به‌عنوان سود وجود نداشته و تمام فعالیت‌های صورت گرفته صرفاً بر مبنای درآمد و هزینه کرد صورت می‌گیرد.

سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از فلسفه وجودی خود فاصله گرفته است

محمود محرری عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر عنوان کرد: فلسفه وجودی این سازمان با وظایفی که در حال حاضر در این سازمان انجام می‌شود کاملاً در مغایرت قرار دارد.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر تأکید کرد: مأموریت اصلی این سازمان بافت فرسوده و پروژه‌های اطراف حرم مطهر بوده که متأسفانه هنوز اقدامات درخور توجهی توسط این سازمان انجام نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان برای ساماندهی میدان مطهری و آرامستان قم می‌تواند ظرفیت مهمی باشد که امید می‌رود در بودجه سال 98 به این ظرفیت‌ها و توان بالقوه موجود در این سازمان توجه بیشتری شود.

شهرک پردیسان با کمبود مؤسسات و مراکز فرهنگی روبه‌رو است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با بیان لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان تأکید کرد: شهرک پردیسان شهر قم ازنظر فرهنگی به‌شدت در فقر و استضعاف ازنظر کمبود آموزشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی و قرآنی قرار دارد.

سید مجید سبحانی ثابت لایحه اخذ مجوز تمدید گواهی موقت سه‌ساله آموزشگاه‌ها در کاربری مسکونی در منطقه پردیسان را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تمدید سه‌ساله این قبیل گواهی‌نامه‌های موقت در شهرک پردیسان به دلیل فقر فرهنگی موجود لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی لایحه اخذ مجوز بخشش خسارات جرائم مازاد بر بیمه قطع اشجار عنوان کرد: از ابتدای امسال درمجموع 12 پرونده در شهرداری قم تشکیل‌شده و به دلیل تفاوت در نوع و حوادث ایجادشده هنوز تعیین تکلیف کاملی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

سبحانی ثابت با اشاره به لایحه اخذ مجوز بخشش خسارات جرائم مازاد بر بیمه قطع اشجار بیان کرد: باید راهکار دقیقی برای نحوه عملکرد جریمه قطع اشجار به‌ویژه در موارد غیرعمدی صورت بگیرد چراکه در برخی از موارد رانندگان در قطع درخت قصد عامدانه‌ای ندارند.

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر عنوان کرد: مسئولان کشوری باگذشت بیش از 6 ماه هنوز اختیار اراضی 32 و 48 هکتاری هنوز به شهرداری و شورای شهر قم تفویض اختیار نشده است.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم قول‌های مساعد مسئولان وزارت راه و شهرسازی هنوز ابهامات ویژه‌ای درزمینهٔ واگذاری اراضی 32 و 48 هکتاری به شهرداری قم وجود داشته و برای رفع مشکلات موجود اقدام قابل‌توجهی صورت نگرفته شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار