رئیس هیات سوارکاری قم گفت: ورزش سوارکاری در این استان ناشناخته است و بسیاری از مردم و علاقه مندان به این رشته از فعالیت و ظرفیت های آن در قم اطلاعی ندارند.
کد خبر: ۶۹۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی طباطبایی افزود: اطلاع نداشتن مردم و علاقه مندان به ظرفیت های سوارکاری قم مانع از توسعه این رشته ورزشی در استان شده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته نسبت به توسعه زیرساخت های مورد نیاز این رشته در قم به شدت بی توجهی شده است گفت: نه تنها هیچ باشگاه استاندارد و به روز سوارکاری تا سال 95 در قم وجود نداشت بلکه این استان از داشتن هر گونه مربی، داور و کلانتر زمین مسابقات محروم بود.

وی تمرکز به آموزش و معرفی این رشته ورزشی را اولویت مهم توسعه سوارکاری در این استان برشمرد و تاکید کرد: برگزاری دوره های دواری درجه سه، کلانتری زمین مسابقات، ارتقای درجه طراح مسیر مسابقات و ثبت نام دوره مربی گری درجه سه از جمله اقدام های صورت گرفته برای توسعه این ورزش اسلامی در قم است.

طباطبایی ادامه داد: با تکمیل کلاس های آموزشی، 2 داور و 18 مربی درجه سه به مجموعه رشته سوارکاری در این استان افزوده می شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره کلانتری زمین مسابقات سوارکاری گفت: وظیفه کلانتر نظارت بر مسابقه و اارئه گزارش عملکرد ورزشکاران به سرداور مسابقات است که تا کنون سه تن برای دریافت کلانتری درجه سه در این دوره ثبت نام کرده اند.

وی استقبال بانوان قمی از این رشته ورزشی را بسیار کم دانست و گفت: بخش سوارکاری بانوان در این استان ضعیف می باشد و تنها در رده نونهالان یک ورزشکار در رشته پرش با اسب در سطح مسابقات فعال است.

طباطبایی، شرکت در مسابقات پرش اسب را نیازمند مهارت و آموزش فراوان دانست و گفت: هم اکنون چهار سوارکار نیز در بخش بانوان در باشگاه های این استان مشغول به فعالیت بوده که در حال طی کردن آموزش ها و مهارت های لازم برای حضور در مسابقات هستند.

رئیس هیات سوارکاری قم، ادامه داد: سرمایه گذاری بر آموزش و استعدادیابی از دیگر اولویت های این هیات ورزشی است که در این راستا در تابستان امسال بیش از 90 تن در کلاس های آموزشی و مهارتی ابتدایی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 150 راس اسب مسابقه حرفه ای و حدود 450 راس اسب بومی در سطح این استان وجود دارد افزود: در مسابقات زیبایی که خاستگاه آن استان های اصفهان، کرمانشاه و خراسان شمالی است، شرکت کنندگان قمی حضور فعال داشته و در این مسابقات تا کنون موفق به کسب مقام های کشوری نیز شده اند.

رئیس هیات سوارکاری قم با اشاره به ورود بخش خصوصی برای ساخت نخستین پیست استاندارد و به روز سوارکاری در این استان گفت: کلنگ ساخت این باشگاه سوارکاری آبان ماه امسال توسط استاندار سابق قم به زمین زده شد و اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجموعه ورزشی را 110 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: این مجموعه ورزشی که در زمینی به وسعت 2 هکتار در نزدیکی روستای طایقان قم در حال ساخت است پیش بینی می شود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس هیات سوارکاری قم ادامه داد: با بهره برداری از این مجموعه سوارکاری شاخص های حرفه ای این رشته ورزشی در این استان جهش خواهد یافت.

هم اکنون 30 سوارکار حرفه ای در هفت باشگاه سوارکاری در این استان به صورت تخصصی فعالیت می کنند ضمن اینکه حدود 40 سوارکار مبتدی نیز برای شرکت در مسابقات مختلف سوارکاری و پرش نیز در حال طی کردن آموزش های مهارتی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار