مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد
مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در هشت ماه نخست سال جاری شاهد کاهش هفت درصدی آمار ولادت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، در این مدت به ازای هر 100 دختر 106 پسر در استان قم به دنیا آمدند.
کد خبر: ۶۹۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به سابقه سازمان ثبت و احوال اظهار کرد: نخستین سند ثبت احوال ایران در سوم دی ماه سال 1297 صادر شد، فعالیت سازمان ثبت احوال از سال 1304 به سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال 1368 تصویب شد که پایگاه اطلاعات جمعیتی کشوری در سازمان ثبت احوال به وجود بیاید و پس از آن به هر کدام از افراد در کشور یک شماره ملی تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم اظهار کرد: در چند سال اخیر روند ولادت در استان سیر صعودی داشت، اما در هشت ماه نخست سال جاری شاهد کاهش هفت درصدی آمار ولادت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، در این مدت به ازای هر 100 دختر 106 پسر در استان قم به دنیا آمدند.

مرادی با اشاره به وضعیت آمار ولادت در استان قم اظهار کرد: در سال جاری تقریبا هر ماه دو هزار واقعه ولادت و هر روز 65 واقعه ولادت را در استان ثبت کردیم. 99 درصد ولادت‌ها مربوط به جمعیت شهری قم بود، امسال بیشتر مادران گروه سنی بین 25 تا 29 سال در استان صاحب فرزند شدند و 98.5 درصد ولادت‌های قم در سال جاری تک‌زایی بود و 99 درصد ولادت‌های استان در زمان قانونی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از سال 90 تاکنون شاهد روند کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در استان قم بودیم، دلیل این مساله کاهش افراد در معرض ازدواج و افزایش افراد متاهل در استان بوده است. امسال در هشت ماه نخست سال جاری پنج هزار و 129 ازدواج در استان قم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد کاهش داشت، اما در این مدت دو هزار و 90 طلاق در قم ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان قم افزود: 99 درصد ازدواج‌ها و طلاق‌های استان قم مربوط به شهر قم است، میانگین سن ازدواج پسران در استان 29 سال و میانگین سن ازدواج دختران قمی 24 سال است و سن ازدواج در استان رو به رشد است، میانگین سن مردان و زنان قمی در هنگام طلاق به ترتیب 35 سال و 30 سال است.

مرادی با اشاره به جزئیات آمار طلاق در استان قم اظهار کرد: در 10 درصد طلاق‌ها در استان دوام زندگی کمتر از یک سال بود. 44 درصد از زوج‌های قمی که طلاق گرفتند هم مدت زندگی شان کمتر از پنج سال بود، 25 درصد از مردانی که در استان طلاق گرفتند، بین 30 تا 34 سال سن داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی ازدواج در دختران در استان مربوط به گروه سنی 15 تا 19 سال است و 31 درصد ازدواج‌های دختران قمی مربوط به این گروه سنی است، بیشترین فراوانی فاصله سنی بین زوج و زوجه در استان مربوط به افراد هم سال یا دارای یک سال اختلاف سن است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار