آیت‌الله حسینی‌بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به فرا‌رسیدن سال‌روز میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: عبادت این امام همام باید الگوی ما باشد‌.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در آئین افتتاح فاز دوم پروژه حسینیه قمی‌ها در مشهد‌مقدس اظهار داشت: محبت به اهل‌بیت(ع) دارای آثار پربرکتی است، معرفت حقیقی اهل‌بیت(ع) سبب نجات انسان و خوشبختی حقیقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به اهل بیت (ع) محبت داشته باشیم تا عاقبت به خیر و سعادتمند شویم، افزود: اهل بیت (ع) شناخت جامع و کامل از خداوند دارند و اگر شناخت نسبت به معصومین(ع) نداشته باشیم محبت ایجاد نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرازی از خطبه 152 نهج البلاغه گفت: امامان و پیشوایان دین از طرف خدا آگاه به امور بندگان هستند، در بخش پایانی این فراز آمده است که کسی قدم در بهشت نمی‌گذارد مگر اینکه شناخت متقابلی بین وی و امامش باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملت ایران ادامه دهنده راه اهل بیت (ع) هستند، گفت: باید از دستورات الهی تبعیت کرده و برای رسیدن به اهداف متعالی مشکلات را تحمل کرد و در همه امور زندگی اهل بیت (ع) را الگوی زندگی مان قرار دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام حسن عسکری (ع) بیان کرد: عبادت این امام همام باید الگوی ما باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) تاکید کردند که شیعیان باید در جامعه اسلامی تأثیر گذار باشند نه تأثیر‌پذیر، عنوان کرد: هنگامی که امام حسن عسکری (ع) در زندان بودند برخی از عباسی‌ها به زندان‌بان دستور دادند که به امام (ع) سخت‌گیری کند و زندان بان گفت چه اقدام دیگری می‌توانم انجام دهم.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در دوران اسارت نسبت به ترویج معارف کوتاهی نکرد، افزود: این امام همام در زمانی که زندان بودند روزها را روزه می‌گرفتند و شب‌ها به عبادت می‌پرداختند و در محیط زندان تأثیر گذار بودند.

دبیر شورای عالی حوزه عالی حوزه‌های علمیه حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پیام مهم امام حسن عسکری(ع) به شیعیان این است که هرجا و با هرکسی که هستیم باید مؤثر باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار