استاد حوزه علمیه شیراز:
استاد حوزه علمیه شیراز گفت: هر چه که در کشور آسیب می‌خوریم، از بی اعتقادی است و کسانی که به ثروت‌های ملی دست اندازی می‌کنند، بی اعتقاد هستند.
کد خبر: ۶۹۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به لزوم ثبات در صراط مستقیم اظهار کرد: ده‌ها هزار نفر از مردم کوفه به امام حسین(ع) نامه نوشتند، اما تنها 72 نفر از آن‌ها در کربلا در کنار این امام معصوم باقی ماندند، اعتقاد به خداوند و انبیای الهی راه رسیدن به سعادت است.

وی ادامه داد: هر مشکلی که در کشور داریم، ناشی از بی اعتقادی است، زن و مردی که هر دو به خداوند اعتقاد داشته باشند و به دستورات الهی عمل کنند، کارشان به طلاق نمی‌رسد، البته دینداری صرفا به رعایت ظواهر نیست.

استاد حوزه علمیه شیراز افزود: هر چه که در کشور آسیب می‌خوریم، از بی اعتقادی است، کسانی که به ثروت‌های ملی دست اندازی می‌کنند، بی اعتقاد هستند.

حدائق رسول اکرم(ص) را براساس آیات قرآن اسوه دانست و تصریح کرد: ما باید پس از شناخت نسبت به پیامبر(ص) از رسول اکرم(ص) الگو بگیریم، در مرحله بعد هم باید در صراط مستقیم با جان و مال خود جهاد کنیم.

وی ادامه داد: اموال و پست‌ها برای انسان عاریتی است و روزی از دست انسان خارج می‌شوند، باید از این فرصت خوب استفاده کرد و به اندازه ای که خداوند به ما نعمت داد، باید در برابر خدا در روز قیامت پاسخگو باشیم.

استاد حوزه علمیه شیراز افزود: اگر باور کنیم که اموال برای ما عاریتی است، دیگر دنبال سوء استفاده از شرایط بحرانی نخواهیم بود، در همین شرایط اقتصادی اخیر تاجری بود که قیمت اجناس خرید سه سال پیش خود را به قیمت همان سه سال قبل به مردم فروخت.

حدائق تهذیب را جهاد با نفس دانست و تصریح کرد: باید برای خدا و به خلق خداوند خدمت کنیم، تمام وعده‌های خدا در قرآن با محوریت تقوا است و کسانی که تقوا داشته باشند به سعادت می‌رسند.

وی ادامه داد: استغفار یک کار ضروری برای انسان است و رسول اکرم(ص) روزانه 70 بار استغفار انجام می‌داد، صله رحم جزو توصیه‌های ائمه معصومین(ع) به شیعیان بود.

استاد حوزه علمیه شیراز افزود: انفاق یک رسالت عمومی برای همه است، البته هر کسی باید در حد خودش این کار را انجام بدهد.

حدائق پیوند معنوی با قرآن را جزو توصیه‌های ائمه معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: با وجود مواهب الهی به کشورهای اسلامی، دشمنان خداوند به این ثروت‌ها دست اندازی کردند، دلیل این مساله فاصله گرفتن از فرامین الهی و رسول اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در هر جایگاهی که باشد باید در پاسداری از ارزش‌های الهی تلاش کند، رسیدن به بهشت مرهون کوشش و تلاش بندگان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار