دومین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در رشته سبک آزاد بی اِم ایکس (دوچرخه سواری نمایشی) عصر جمعه در پیست اِسکیت بوستان علوی شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، در این رقابت ها 20 دوچرخه سوار از استان های قم، تهران، اصفهان و قزوین در سه بخش 'فلت لند'، 'استریت پارک حرفه ای' و 'استریت پارک آماتور' در رده سنی آزاد مردان حضور داشتند.

در بخش فلت لند؛ پوریا قاسمی، محمد گنجعلی و امیر ایگدر باسیری هر سه ورزشکار از اصفهان؛ در استریت پارک حرفه ای؛ سید محسن سیدعلیزاده و علی عابدینی از قم و معین ستاری از قزوین و در استریت پارک آماتور سید امیرعلی بنی رضی از قم ، علیرضا عبدالله پور از اصفهان و شایان محمدی از قم به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

قضاوت این مسابقات را محمدرضا صفاپور (سرداور)؛ جواد عابدینی، مرتضی نصیرزاده و میلاد ناصری (داوران) و محمدکاظم حججی و مصطفی امینی (کمک داوران) برعهده داشتند.

این مسابقات از سوی فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی ایران به میزبانی هیات دوچرخه سواری قم و با همکاری سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانانو این استان برگزار شد.

رییس کمیته داوران فدراسیون دوچرخه سواری و مسئول برگزاری این مسابقات، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین دوره این مسابقات سال گذشته در بوستان ولایت تهران در چهار بخش با حضور هفت استان ترتیب یافت.

محمدرضا صفاپور اظهار کرد: نفرات برتر این مسابقات در دوره های آموزشی فدراسیون دوچرخه سواری شرکت می کنند و در صورت کسب حدنصاب های لازم در مسابقات آسیایی حضور خواهند یافت.

وی درباره پیست بوستان علوی قم خاطرنشان کرد: هر چند این پیست از استانداردهای بین المللی فاصله دارد، اما در مجموع جزو پیست های مورد قبول است.

40 ورزشکار قمی در رشته بی ام ایکس فعالیت دارند

رئیس هیات دوچرخه سواری استان قم نیز در حاشیه این مسابقات در گفت وگو با ایرنا، با بیان این که رشته بی ام ایکس جزو رشته های پایه دوچرخه سواری محسوب می شود، اظهار داشت: در این استان حدود 40 ورزشکار در رشته مذکور فعالیت می کنند.

محمدکاظم حُجَجی، با اشاره به این که پیست اسکیت بوستان علوی تنها مکان برای تمرین این رشته در قم است، افزود: ورزشکاران این استان در رشته بی ام ایکس جزو ورزشکاران برتر کشور هستند.

وی اعلام کرد: علاقه مندان به رشته دوچرخه سواری در قم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دفتر این هیات در مجموعه ورزشی شهید سردار جعفر حیدریان مراجعه کنند.

رشته بی اِم ایکس (دوچرخه سواری نمایشی) از رشته های ورزش دوچرخه سواری است که در 2 بخش «سوپر کراس» و «آزاد» برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار