مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم اعلام کرد
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم گفت: مصرف برق استان سالیانه 775 مگاوات است و دو نیروگاه 25 مگاواتی در حال احداث در قم داریم که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند.
کد خبر: ۶۹۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکل کمبود تولید برق در ایران اظهار کرد: در تابستان سال جاری با مشکل کمبود برق در کشور مواجه بودیم، براساس برآوردها هشت هزار مگاوات بر پیک مصرف برق در استان در سال آینده اضافه خواهد شد، تا سال 98، پنج هزار مگاوات بر ظرفیت تولید برق ایران افزوده می‌شود و سه هزار مگاوات کمبود برق مابقی باید با مدیریت مصرف تامین شود.

وی ادامه داد: مصرف برق استان قم سالیانه 775 مگاوات است، دو نیروگاه 25 مگاواتی در حال احداث در استان داریم که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند، اما عملیات تکمیل این نیروگاه‌ها متوقف شده است، تکمیل این دو نیروگاه و افزوده شدن 50 مگاوات به ظرفیت تولید برق استان قم به پایداری شبکه برق استان در فصل تابستان کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: یک نیروگاه برق 25 مگاواتی در جاده اراک در دست احداث است که این نیروگاه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در صورت تزریق 10 میلیارد تومان تسهیلات به پروژه احداث نیروگاه 25 مگاواتی، این نیروگاه وارد مدار تولید می‌شود.

آهنین پنجه با اشاره به نیروگاه‌های برق در دست احداث استان قم اظهار کرد: یک نیروگاه دیگر با ظرفیت 25 مگاوات از سال 94 در دست احداث است که با وجود داشتن پیشرفت مناسب این نیروگاه جلوی تکمیل آن گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌هایی برای مدیران و پرسنل واحدهای تولیدی استان قم گذاشتیم تا شاهد بهره وری در مصرف برق در این واحدها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار