آمار و ارقام مربوط به ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در استان قم
با حضور در منزل بانوی قمی که متولد ۱۲۰۷ بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می شود، صدمین سال فعالیت ثبت احوال در استان قم جشن گرفته می شود. هر ماه ۲ هزار ولادت و هر روز ۶۵ ولادت در قم ثبت می‌شود، مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین سهم را در ولادت‌های ثبت‌ شده دارند.
کد خبر: ۶۹۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۹ 23 December 2018

به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان قم در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل ثبت احوال استان برگزار شد، گفت: نخستین ثبت هویتی در قم در سال ۱۳۰۴ به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح و راه اندازی اداره ثبت احوال شهر پردیسان افزود: برنامه های هفته ثبت احوال قم در روز ۳ دی ماه با حضور در مزار شهدای مدافع حرم آغاز می شود، اداره ثبت احوال شهر پردیسان ۳ دی ماه امسال افتتاح شده و به جمعیت بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر ثبت خدمات هویتی را انجام می دهد.

مرادی با بیان برگزاری جشن صدسالگی ثبت احوال در قم اشاره کرد: با حضور در منزل بانوی قمی که متولد ۱۲۰۷ بوده و امسال وارد صدمین سال زندگی می شود، صدمین سال فعالیت ثبت احوال در استان قم جشن گرفته می شود.

وی عنوان کرد: ساکنان شهرها و روستاهای بخش خلجستان و جعفریه از این بعد می توانند خدمات و نیازهای خود را از طریق اداره ثبت احوال شهر پردیسان انجام دهند، ویژه برنامه های متعددی در روز ثبت احوال در نظر گرفته شده که رونمایی از اسناد ۱۱ دانش آموز شهید سه راه بازار قم هفتم دی ماه در نماز جمعه انجام می شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به مکان محور بودن خدمات ثبت احوال قم بیان کرد: قبل از انقلاب بیش از ۱۲۷ میلیون برگ سند در سطح کشور وجود داشته که امروز تمامی آنها به صورت آرشیوشده و ارائه خدمات بر مبنای آن مکان محور شده و خدمات بر اساس محل سکونت به متقاضیان ارائه می شود.

۱۶ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل هستند

مرادی تصریح کرد: تا آذرماه سال گذشته در قم ماهانه حدود ۵ هزار نفر به ایستگاه‌های خدمات کارت هوشمند مراجعه کردند درحالی‌که ما ظرفیت ۶۰ هزار نفر در ماه را پیش‌بینی کرده بودیم و در ماه‌های پایانی به دلیل اعلام ابطال کارت‌های قدیمی، تعداد مراجعات بسیار زیاد شد و به همین دلیل صدور کارت‌ها دچار تأخیر شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار کارت ملی هوشمند آماده تحویل در اداره ثبت‌احوال استان قم موجود است و متقاضیان جهت دریافت مراجعه نکردند، تأکید کرد: این کارت چندکاره است، هم‌چنین سردفتران دیگر بدون کارت ملی و اثرانگشت نمی‌توانند سند مالکیت را تأیید و تحویل اشخاص دهند و این تحول بزرگی است که از تخلفات مسائل ملکی و ثبت‌اسناد جلوگیری می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم با بیان اینکه تا پایان روز ۲۹ آذرماه امسال از ۸۹۰ هزار واجد شرایط ۶۸۴ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کردند که ۶۰۲ هزار کارت صادر شده و به مردم استان تحویل‌شده است، گفت: هزار و ۵۱۰ نفر منتظر صدور کارت‌هایشان هستند، هم‌چنین خواستار اقدام سایر شهروندان فاقد کارت ملی هوشمند هستیم تا هنگام بهره‌برداری از این کارت به مشکل نخورند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه تعداد شناسنامه‌های صادر شده برای افراد زیر ۱۵ سال، از سال ۱۳۹۲ تا پایان آبان امسال ۱۴۴ هزار و ۵۴۵ مورد بوده است، ادامه داد: اطلاعات هویتی همه افراد استان قم در اختیار همه دستگاه‌های دولتی است که با این اقدام مهم از اسراف کاغذ، اتلاف وقت و ترددهای درون‌شهری کاهش می‌یابد.

آمار و ارقام مربوط به ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در استان قم

مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان قم با اشاره به اینکه در چند سال اخیر روند ولادت در کشور صعودی بود، اما این رشد کاهش پیداکرده است و از کل ولادت‌های سال جاری به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۶ پسر است، افزود: در سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۷۸ مورد ولادت در استان ثبت‌شده که کاهش ۴ درصدی داشته است و آمار ولادت‌های ۸ ماهه امسال در استان نسبت به سال گذشته ۱۲۴۵ واقعه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد ولادت‌ها مربوط به شهری است، گفت: هرماه حدود دو هزار واقعه ولادت و هر روز ۶۵ ولادت را ثبت می‌کنیم، مادران ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین سهم را در ولادت‌های ثبت‌ شده را دارند.

مرادی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ با کاهش ثبت فوت مواجه بودیم از آن به بعد رشد ثبت فوت را شاهد هستیم، گفت: ۳ هزار و ۸۹۹ واقعه فوت در هشت‌ماهه اول سال ۱۳۹۷ ثبت‌شده که فراوانی آن در گروه سنی ۷۵ سال به بالا بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ هزار و ۸۷۹ واقعه ازدواج ثبت‌ شده و ۳ هزار و ۶۶ واقعه طلاق نیز در سال ۱۳۹۶ ثبت‌شده است، اظهار کرد: در نیمه اول امسال ۴۲۹۰ ازدواج و ۱۴۲۶ طلاق ثبت‌شده است.

مدیرکل اداره ثبت‌احوال استان قم گفت: تاکنون میانگین سن ازدواج مردان در قم ۲۹ سال و زنان ۲۴ سال بوده است و ۳۵ سال در مردان و ۳۰ سال سن در زنان نیز میانگین سن طلاق بوده است.

مرادی خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای هم در اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی سازمان ثبت‌احوال کشور به استان‌ها ابلاغ‌شده که افراد نسبت به ثبت تغییر نشانی و کد پستی خود در اداره ثبت‌احوال اقدام کنند تا اگر دولت خدماتی را به همشهریان ارائه کرد، آدرس و کد پستی دقیق را داشته باشیم و اطلاعات را به‌صورت دقیق به سایر دستگاه‌ها ارائه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
چه اصراری بر اشتباه محاسباتی خود دارید؟؟!!!
منظورتون متولد 1297 است نه 1207!!! (اینجوری طرف 190 سالشه!!!)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار