معاون شهردار قم می گوید مشکلات اقتصادی و گران شدن نرخ ارز موجب شده در بسیاری از پروژه های شهردداری خروج پیمانکار اتفاق بیفتد، اما پروژه های بزرگ در قم همچنان فعال هستند. دولت بخشنامه ای به شهرداری ها اعلام کرده که درصورت تمایل پیمانکار به ختم پروژه این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۶۹۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ 23 December 2018

به گزارش تابناک قم، روزنامه 19 دی قم درشماره روز یکشنبه 2دی ماه خبری با عنوان ' سریال خروج پیمانکاران از پروژه های عمرانی شهر قم' را منتشر کرده است.

سریال خروج پیمانکاران از پروژه های عمرانی شهر قم

دراین خبر آمده است: معاون شهردار قم می گوید مشکلات اقتصادی و گران شدن نرخ ارز موجب شده در بسیاری از پروژه های شهردداری خروج پیمانکار اتفاق بیفتد، اما پروژه های بزرگ در قم همچنان فعال هستند.

علیرضا قاری قرآن در پاسخ به این پرسش که تغییرات نرخ ارز چه اثری بر وضعیت پروژه های عمرانی در شهر قم گذاشته اظهار کرد: متاسفانه اثرات این موضوع زیاد بوده و هرچند به توقف پروژه ها نرسیده اما منجر به تجدید قراردادها شده است.

وی افزود: یک مشکل اساسی که در پروژه ها داشتیم این بود که قراردادهایی که قبل از تاریخ افزایش قیمت منعقد شده امکان تعدیل قیمت نداشت از طرفی فراینده تعدیل قیمت که با نظارت دولت و شورای فنی کشور اتفاق می افتد بسیار طولانی بوده و در بازه زمانی رخ می دهد که اثرگذاری خوبی ندارد.

به گفته معاون شهردار قم دولت بخشنامه ای به شهرداری ها اعلام کرده که درصورت تمایل پیمانکار به ختم پروژه این کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه با سه برابر شدن قیمت ارز و سه برابر شدن هزینه ها تمایل برای ختم پیمان با قیمت های قبلی طبیعی است افزود: اکثر پروژه ها امروز به این شرایط رسیده اند و درخواست هایی که از سوی پیمانکاران آمده که باید بررسی کنیم.

قاری قرآن گفت: در مورد پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند تمام تلاش خود را برای کمک به پیمانکار می کنیم تا پروژه دچار خروج پیمانکار و تجدید پیمان که امری زمان بر است نشود.

وی ادامه داد: دو تا از سوله های ورزشی که قرار بود امسال ساخته شود به پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد رسیده و تلاش کردیم راهکاری پیدا کنیم تا پیمان ختم نشود، اما بقیه پروژه های ورزشی به این سمت رفته است و مجبوریم از ابتدا قرارداد ببندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار