کد خبر: ۶۹۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶ 02 January 2019

روز گذشته شرکت آب و فاضلاب استان قم در اطلاعیه‌ای با اشاره به مشکل فنی در عملکرد شیرهای خروجی یکی از مخازن بین راهی آب قم اعلام کرد گل و لای حاصل از شستشوی این مخزن به شبکه آب شهر وارد و موجب کدورت آب در برخی از نقاط شهر از جمله سالاریه شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضمن عذرخواهی از مشکل پیش آمده، به اطلاع می‌رساند تلاش‌های فنی در حال انجام است تا این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود لذا شهروندان گرامی در صورتی که قصد استفاده شرب از شبکه دارند تا شفاف شدن آب، حتماً آن را بجوشاند. بار دیگر از همشهریان گرامی پوزش می‌طلبیم و امیدواریم این مشکل در اسرع وقت برطرف شود.

شیوه و زمان اطلاع‌رسانی آبفا که حاصل تلاش و هماهنگی خوب مدیریت و کارکنان روابط عمومی این شرکت نیز هست، دارای نکاتی حائز اهمیت است که بهتر است ادارات و دستگاه‌های دیگر استان هم به آن توجه کنند.

در وهله نخست لحن و بیان اطلاعیه است که تکریم و احترام نسبت به شهروندان در آن قابل تحسین است، دیگر اینکه اطلاع‌رسانی به صورت کاملا شفاف و به دور از هرگونه لاپوشانی حقیقت صورت گرفته، دقیقا برعکس بسیاری از اطلاعیه‌هایی که دیگر نهادها در هنگام بروز مشکل صادر می‌کنند.

اما مهمترین نکته، طلبکار نبودن مدیران این شرکت از شهروندان در متن اطلاعیه است؛ بسیار دیده‌ایم که خیلی از ادارات و دستگاه‌های به اصطلاح خدمت‌رسان، با انجام کوچک‌ترین اقدامی که جزو وظایف ذاتی‌شان است، به اندازه بودجه همان پروژه اقدام به تبلیغات و نصب بنر و تیزرهای تلویزیونی برای درخشان جلوه دادن اقدام خود کرده و در متن بنرها نیز عبارت «هدیه‌ای به مردم …» را بکار می‌برند، در واقع وظیفه‌ خود را به عنوان یک لطف و مرحمت می‌نگرند.

معذرت‌خواهی مکرر بابت مشکلی فنی و غیر قابل پیش‌بینی در اطلاعیه آبفا، می‌تواند و باید الگویی برای سایر ادارات و دستگاه‌های قم باشد و غیر از این هم شایسته این مردم نیست، مردمی که در همه عرصه‌های دفاع از نظام اسلامی حضور داشته‌اند و نباید کوچک‌ترین کاری که در ساختار وظایف سازمانی صورت می‌گیرد را به حساب لطف و هدیه برای آنها دانست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
با سلام و احترام از حمایت رسانه های خبری از ارگان‌هایی که با شفافیت و صداقت خدمت رسانی می‌کنند کمال تشکر را دارم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
این فرهنگ معذرت خواهی و اطلاع رسانی شفاف برای مردم در هز زمانی مورد پسند جامع هست ولی ای کاش مسئولین رده بالا درس بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار