افزایش هزینه سفر با حمل و نقل خصوصی
بزرگ‌ترین کشورهای دنیا به دنبال متقاعد کردن جامعه برای استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه هستند، شهرداری قم نیز به دنبال مطالعه برای ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه و اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودروی شخصی است. بالا بردن هزینه سفر با حمل و نقل خصوصی راهکاری است که تا مردم را به سمت حمل و نقل عمومی هدایت کند.
کد خبر: ۶۹۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 03 January 2019

به گزارش تابناک قم، روزنامه ایمان قم درشماره روز چهارشنبه 12 دی ماه مطلبی از قول معاون شهردار قم با عنوان ' اجرای طرح سه شنبه های بدون خودروی شخصی درقم' را به رشته تحریر درآورده است.

دراین مطلب آمده است: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه بزرگ‌ترین کشورهای دنیا به دنبال متقاعد کردن جامعه برای استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه هستند، عنوان کرد: شهرداری قم نیز به دنبال مطالعه برای ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه و اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودروی شخصی است.

عباس ذاکریان با اشاره به شلوغی بسیاری از معابر عمومی به دلیل پارک وسایل نقلیه کنار خیابان‌ها و نبود پارکینگ عمومی گفت: شهرداری قم به دنبال ایجاد کمیته پارکینگ است تا شاهد اشغال شدن همین معابر به دلیل پارک دوبل خودروها نباشیم.

اجرای طرح سه شنبه های بدون خودروی شخصی درقم

وی یکی از مشکلات بارز در قم را حرکت موتورسیکلت‌ها در مسیرهای پیاده‌رو و یا پارک در کنار معابر عمومی ذکر کرد و گفت: برای رفع این مشکلات باید حرکت جمعی صورت بگیرد و محدودیت‌هایی به وجود بیاید تا حمل و نقل عمومی برای مردم مطلوبیت پیدا کند.

افزایش هزینه سفر با حمل و نقل خصوصی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، اضافه کرد: در صورتی که اجرای طرح ترافیکی صورت نگیرد، امکان توسعه حمل و نقل عمومی به وجود نمی‌آید.

ذاکریان با اشاره به راهکاری که کشورهای بزرگ دنیا در این زمینه پیش گرفته‌اند، تصریح کرد: بالا بردن هزینه سفر با حمل و نقل خصوصی از جمله راهکارهایی است که در آن کشورها پیش گرفته‌اند تا مردم را به سمت حمل و نقل عمومی هدایت کنند.

او در بخش پایانی سخنان خویش از طراحی پروژه پیاده‌روسازی در خیابان چهارمردان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت پارکینگ‌های اطراف حرم حضرت معصومه(س) به دنبال ایجاد پارکینگ موتورسیکلت در این طرح هستیم تا شاهد رفع مشکلات این چنینی در اطراف حرم باشیم.

اجرای طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری

ذاکریان از اجرای طرح نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری در کشور خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح 50 درصد از هزینه ناوگان به صورت ارزی از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود که 30 درصد در قالب تسهیلات 60 ماهه تأمین خواهد شد و مابقی هم باید به صورت نقدی توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

وی از تصویب پیش طرح خرید 23 اتوبوس توسط شهرداری در شورای اسلامی شهر قم خبر داد و تصریح کرد: این پیش طرح چند ماه پیش به تصویب رسیده و شهرداری قم به دنبال امضای یک قرارداد دیگر برای خرید 50 اتوبوس درون شهری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در ناوگان درون شهری قم، 110 دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد، بیان کرد: این اتوبوس‌ها به دلیل مشکلات فراوان در پارکینگ قرار دارند که پس از بازسازی اساسی می‌توانیم به مدت حداقل پنج سال دیگر از آنها در سرویس حمل و نقل درون شهری بهره ببریم.

تاکسی های اینترنتی مجوز حمل مسافر در شهر قم را دریافت نکرده اند

معاون شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق قانون حمل و نقل بار و مسافر در شهر قم باید با اجازه شهرداری صورت بگیرد تنها مجوزی که تاکسی های اینترنتی دارند مجوز نرم افزار بوده و مجوزی برای حمل و نقل مسافر در شهر ندارند.

وی با اشاره به سرنوشت تاکسی های آنلاین و اینترنتی بیان کرد: شهرداری قم با ورود تکنولوژی های جدید در حوزه حمل ونقل مشکلی ندارد اما باید ضوابط و اصول لازم را رعایت کند ورود شرکتهایی مانند اسنپ نباید به بهای بیکاری تاکسی ها و شاغلین این عرصه تمام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار