وزیر اقتصاد در قم مطرح کرد:
برای یک رقمی شدن نرخ بیکاری باید سالانه نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما اکنون نرخ بیکاری از 12.6 به 12.2 رسیده است. تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از ۹۰ درصد گمرکات کشور را زیرپوشش دستگاه ایکس‌ری قرار دهیم.
کد خبر: ۶۹۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۸ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، وزیر اقتصاد و دارایی نگرانی‌ها درباره قاچاق کالا و گمرکات را موردتوجه قرار داد و گفت: تیم اقتصادی دولت بسیار همدل بوده و تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از ۹۰ درصد گمرکات کشور را زیرپوشش دستگاه ایکس‌ری قرار دهیم

فرهاد دژپسند در دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی، با اشاره به کاهش تورم در پنج سال اخیر در کشور اظهار داشت: در سال 92 با مدیریت اقتصاد و اتخاذ سیاست‌هایی تورم 32 درصدی به تورم یک‌رقمی کاهش یافت.

نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت/ ۹۰ درصد گمرکات کشور زیرپوشش ایکس‎ری

وی با اشاره به افزایش چشمگیر رشد اقتصادی در سال‌های 93 و 96 ابراز کرد: یک‌میلیون نفر سالانه به متقاضیان اشتغال در کشور افزوده می‌شود که ظرفیت‌های اقتصادی کشور به ما اجازه نمی‌دهند شغل جدیدی ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه 3 میلیون و 400 فرصت شغل در پنج‌ساله گذشته در کشور ایجادشده است، تصریح کرد: رشد قیمت‌ها در دو ماه گذشته با مدیریت نرخ ارز به جای 7 درصد به 2.6 درصد رسیده است.

وی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی را تأمین نقدینگی و اشتغال دانست و افزود: برنامه جامعی برای واحدهای تولیدکننده کالاهای اساسی تدوین‌شده تا در کنار ثبات مشکلات آنان نیز برطرف شود.

دژپسند نگرانی‌ها درباره قاچاق کالا و گمرکات را موردتوجه قرار داد و گفت: تیم اقتصادی دولت بسیار همدل بوده و تا هفته دولت سال آینده تلاش داریم بیش از 90 درصد گمرکات کشور را زیرپوشش دستگاه ایکس ری قرار دهیم، همچنین با نظارت بر بازار به دنبال جلوگیری از اجحاف در حق مصرف‌کنندگان هستیم.

نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت

وی همچنین در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی کشور در دوران تحریم اظهار کرد: دشمن برای فشار به نظام اسلامی از حوزه اقتصادی وارد شده و اقتصاد را بهترین عرصه برای ضربه زدن به نظام می‌داند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط سخت اقتصادی کار خود را آغاز کرد، اضافه کرد: تورم به شیوه مطلوبی کنترل و به آمار یک رقمی رسید و رشد اقتصادی نیز که به منفی هفت درصد رسیده بود مدیریت شد.

نرخ بیکاری به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت/ ۹۰ درصد گمرکات کشور زیرپوشش ایکس‎ری

وی از افزایش آمار اشتغال‌زایی کشور در دولت یازدهم یاد کرد و گفت: شرایط درحال مطلوب‌تر شدن بود اما تحریم‌ها موانع اقتصادی کشور را افزایش داد.

دژپسند با اشاره به افزایش فشارهای اقتصادی دشمن در راستای جلوگیری از حرکت نظام اسلامی عنوان کرد: تراز تجاری کالاهای اساسی در حوزه اقتصاد اهمیت بسیاری دارد که در این مورد نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ ارز سبب شد که در حوزه‌های مختلف شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم و در عرصه تولید نیز با مشکلاتی روبرو شویم، این روند نگرانی را شکل داد اما دولت ورود با قدرتی داشت و برای رسیدن به ثبات تلاش‌های بسیاری را دنبال کرد که در آبان و آذر تورم ماهانه از هفت درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی مطرح کرد: ۶۵۰ هزار شغل جدید خالص ایجاد شده و تراز تجاری ۹ ماهه امسال ۷۵۰ میلیون دلار مثبت شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برای یک رقمی شدن نرخ بیکاری باید سالانه نزدیک به یک میلیون شغل ایجاد کنیم اما اکنون نرخ بیکاری از ۱۲.۶ به ۱۲.۲ رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از آموزه‌های دینی در حوزه اقتصاد غافل شویم، تصریح کرد: در مجموعه وزارت اقتصاد تلاش می‌کنیم تا به آموزه‌های دینی در بخش‌های مختلف اقتصادی توجه بیشتری داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار