رونمایی از 2 محصول فرهنگی، اقامه نماز و تشییع مرحوم حجت الاسلام محمد اوجی از جمله مبلغان بزرگ اسلام در اروپا، تشکیل میز خدمت سازمان جهاد کشاورزی و حضور شخصیت های برجسته از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۶۹۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات سید هاشمی حسینی بوشهری دبیر حوزه های علمیه کشور، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، عباس کعبی و محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه و قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

رونمایی از 2 محصول فرهنگی

پس از اقامه نماز جمعه این هفته قم، دو کتاب و یک نرم افزار بصیرتی رونمایی شد. کتاب«شانزده سال بعد » پیرامون زندگی شهید محمدرضا شفیعی و رونمایی«کارنامه قبولی» پیرامون دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، محصولات فرهنگی بودند که با حضور آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و علمای حاضر در نمازجمعه رونمایی شد.

اقامه نماز و تشییع مرحوم حجت الاسلام محمد اوجی

پس از اقامه نماز عصر، نمازگزاران جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی، بر پیکر مرحوم حجت الاسلام محمد اوجی نماز میت را اقامه و پیکر این مبلغ بزرگ بر دوش نمازگزاران قم به سمت حرم حضرت معصومه(س) برای تدفین در حرم کریمه اهل بیت(ع) تشییع شد.
مرحوم اوجی از مبلغان برجسته اسلام و تشییع در اروپا بود که با تاسیس مراکز اسلامی متعدد و‌ برگزاری دوره های آموزشی و تبلیغی در حوزه اروپا و آلمان شاگردان زیادی را تربیت کرد و خدمات بسیاری در جهت توسعه و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) از خود به یادگار گذاشت. این مرحوم بر اثر سانحه ای در مشهد به دیار باقی شتافت.

تشکیل میز خدمت جهاد کشاورزی

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در تقویم رسمی کشور، محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر بود ،وی گفت: سطح گلخانه های استان تا پایان سال زراعی امسال به بیش از 80 هکتار افزایش می یابد که علاوه مصرف آب کمتر، بازدهی بسیار بیشتری برای کشاورزی به دنبال دارد.
همچنین میز خدمت این سازمان در مصلای قدس تشکیل و مسئولان آن ، اقدام به پاسخگویی به سئوالات ومشکلات مردم در حوزه فعالیت خود کردند.

هفته بصیرت و سخنرانی های بصیرتی

در نماز جمعه این هفته قم که همزمان با دهه بصرت برگزار می شد. حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین علی تقوی نماینده بسیج دانشجویی قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم پیرامون این دهه و اهمیت بزرگداشت 9 دی در خنثی کردن فتنه ها تاکید کردند.
نماینده بسیج دانشجویی قم با تاکید بر اینکه ملت ایران در برابر ظلم و فتنه سر خم نمی کنند گفت: 9 دی سالروز بیعت با ولایت، شهدا و مقام معظم رهبری است و دانشجویان این ملت تا آخرین قطره خون در راه تعالی این نظام ارزشمند از پای نخواهیم ایستاد.

حضور طلاب از کشورهای مختلف و همچنین زائران و مسافرانی از مناطق مختلف کشور در نمازجمعه از جمله دیگر جلوه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار