امام جمعه قم در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص ایران در آغاز سال میلادی، گفت: ترامپ همانند پیشینیانش این آرزوها را به گور می‌برد.
کد خبر: ۶۹۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 05 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و مردم قم در ۱۹ دی آغازگر انقلاب اسلامی ایران بودند که یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام چهره تابناک روحانیت و حوزه بود که از خانواده ایشان چندین نفر به شهادت رسیدند و او در عرصه علم فقاهت درخشان بود و در صف اول نماز جمعه قم همواره حضور داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به هفته کشاورزی نیز ابراز داشت: حوزه کشاورزی باید مورد توجه مردم و مسئولان باشد و در کنار صنعت به این بخش هم باید اهتمام داشته باشیم و آبیاری ما باید علمی و فنی باشد چرا که اتلاف آب و انرژی در این بخش زیاد است.

وی به سالگرد حادثه مسجد گوهرشاد نیز اشاره کرد و افزود: حادثه گوهرشاد در دفاع از ارزش‌های اخلاقی و حجاب و عفاف بوده است و در قم باید تلاش کنیم موضوع عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی تقویت شود و پیشگامان حادثه گوهرشاد راهنمایان ما در این عرصه هستند.

توجه جدی به عفاف و حجاب در قم

آیت الله اعرافی بیان داشت: برخی از ظواهر در قم با فرهنگ اصیل این شهر سازگار نیست و باید برنامه‌های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب را به صورت جدی پیگیری کرد.

وی همچنین در واکنش به سخنان اخیر ترامپ در آغاز سال میلادی، گفت: رئیس جمهور آمریکا سخنان بی ارزشی مطرح کرد و گفته که قدرت ایران در منطقه و انسجام ملت در داخل کاهش یافته است و آماده مذاکره با ما نیستند.

امام جمعه قم گفت: به ترامپ که عهد شکن بزرگ قرن است می‌گوییم همان‌طور که آرزو برای جوانان عیب نیست، این آرزوها برای شما پیران کم خرد و فرتوت نیز عیب نیست و شما این آرزوها را همانند پیشینیانت در ۴۰ سال گذشته به گور خواهید برد و این ملت بزرگ ایران همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.

وی ادامه داد: روزی شهید بهشتی فریاد زد که ملت ما مرگ بر آمریکا می‌گوید و این ندای قلبی و شور انقلابی همچنان زنده است و در برابر آمریکا و اسرائیل و دشمنان ملت این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

قم پایگاه اسلام و انقلاب است

آیت الله اعرافی همچنین در توصیه‌هایی به استاندار جدید قم گفت: به استاندار جدیدی که برای قم تعیین شده است تبریک و خیر مقدم می‌گوییم و در عین حال تأکید می‌کنیم که قم پایگاه اسلام و انقلاب است و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و همه مردم و مسئولین در قبال قم فرهنگی و بزرگ مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و مسئولان باید به قم در تراز قم ایران و جهان نگاه کنند.

وی ادامه داد: قم در زمینه بهداشت و درمان مشکلات جدی دارد و در زمینه اشتغال و صنعت نیز دارای مشکلاتی است و در زمینه زیرساخت‌های گردشگری و زیارتی نیز کاستی‌های فراوانی دارد که امیدواریم مسئولان به آنها توجه جدی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: همواره گفته شده است که دولت و مسئولان نباید به قم همانند یک شهر نسبت به سایر شهرها نگاه کنند بلکه قم برای کشور جهان اسلام است و باید توجه ویژه به آن داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار