با محو شدن صبا از پهنه فوتبال ایران، فوتبال قم دیگر در لیگ‌های کشور نماینده‌ای ندارد و قطعاً این شرایط به بازیکنان جوان فوتبال قم آسیب می‌زند.
کد خبر: ۶۹۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 05 January 2019

به گزارش تابناک قم، تیم صبای قم برای مدت طولانی نماینده قم در لیگ‌های فوتبال برتر و دسته اول کشور بود، اما اکنون‌که دیگر از صبا خبری نیست و فوتبال قم تیم دیگری در لیگ‌های دسته سوم، دوم و اول فوتبال ایران ندارد.

نبود تیمی از یک استان در لیگ‌های کشور از این نظر یک چالش مهم محسوب می‌شود که بازیکنان جوان مستعد فوتبال آن استان پس از پیشرفت گام‌به‌گام با مانع و توقف روبرو می‌شوند و تیمی برای حضور در عرصه بالاتر برای آن‌ها وجود ندارد.

در این شرایط بازیکنان قمی که قصد تبدیل‌شدن به بازیکنان حرفه‌ای را داشته مجبور هستند پس از پایان رده سنی جوانان درصورتی‌که شرایط برای آن‌ها فراهم باشد در تیم‌هایی در خارج از خانه، بخت خود را بیازمایند و واضح بوده که انتقال به تیم‌هایی خارج از استان محل زندگی برای هر بازیکنی امکان‌پذیر نیست.

در این شرایط نسل جوان فوتبال قم در حال حاضر فرصتی برای بازی در سطوح بالای فوتبال ایران به دست نمی‌آورند و پس از شکست خوردن طرح حضور تیمی از قم در لیگ دسته دوم با نام وحدت قم در سال 92 و نیز از میان رفتن امتیاز تیم کیمیا فرآیند قم در سال 96، فوتبال قم توان بازگشت به لیگ دسته دوم را ندارد.

لیگ دسته دوم از این نظر اهمیت فوق‌العاده‌ای برای تیم‌های استانی دارد که میدانی مناسب برای محک زدن بازیکنان جوان و جویای نام و دارای انگیزه است، اما استان قم به دلیل نبود منابع مالی حمایت از یک تیم فوتبال در این سطح، قادر به حضور در این رقابت‌ها نیست.

امتیاز تیم صبای قم نیز که اکنون به دسته سوم فوتبال ایران رسیده در مسیر سقوط بیشتر قرار دارد به‌طوری‌که با توجه به بدهی‌های صبا، این باشگاه طی یک سال آینده به پایین‌ترین سطح مسابقات کشوری و سپس لیگ استانی سقوط خواهد کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار