معاون شرکت توزیع برق قم:
معاون بهره برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: به جز فصل تابستان، در روزهای دیگر سال خاموشی با برنامه نداریم و خاموشی های اخیر به دلیل تعمیرات و یا تقویت پست های برق بوده است.
کد خبر: ۶۹۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، رضا مداحی افزود: علت خاموشی هایی که جمعه گذشته در بخشی از منطقه چهار شهر قم رخ داد، خرابی پست صدوق بود که پس از چند ساعت تلاش کارشناسان برق، خاموشی به صفر رسید.

وی اضافه کرد: جدول خاموشی هایی که در حال حاضر در پایگاه اینترنتی شرکت توزیع نیروی برق قم اطلاع رسانی می شود، مربوط به خاموشی هایی است که به دلیل احداث شبکه جدید، توسعه، تعمیرات و یا تقویت پست می باشد.

وی با بیان این که این خاموشی ها روزمره و در طول سال رخ می دهد، ادامه داد: مقدار این نوع خاموشی ها به اندازه ای نیست که قسمتی از شهر خاموش شود و زمان آن نیز طولانی نمی باشد که موجب مشکلاتی برای مردم شود.

مداحی خاطرنشان کرد: پیک مصرف برق در تابستان اتفاق می افتد که تابستان گذشته پیک بار حدو د750 مگاوات(بیشترین میزان مصرف استان قم در لحظه) بوده است و در این فصل نیز بیشترین میزان مصرف برق 500 مگاوات ثبت شده است.

وی تاکید کرد: مدیریت و کاهش مصرف برق بهترین راه حل است تا مصرف با تولید تعادل داشته باشد و نیاز به خاموشی نباشد.

وی به خاموشی های با برنامه تابستان گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به این که حدود 11 هزار مگاوات برق کشور توسط نیروگاه های برق آبی تولید می شود، اگر بارندگی های امسال مطلوب باشد، خاموشی رخ نمی دهد.

معاون شرکت برق قم افزود: اگر بارندگی ها کفاف تولید این میزان برق را ندهد، تابستان آینده نیز خاموشی های مشابه تابستان گذشته اعمال می شود.

وی بیان کرد: خاموشی های با برنامه در فصل تابستان و خاموشی های روزمره به دلیل تعمیرات و نگهداری پست های برق در فصل زمستان، روزانه در پایگاه شرکت توزیع نیروی برق قم اطلاع رسانی می شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: با رعایت مسائل ایمنی از جمله رعایت حریم شبکه های برق و ایمنی در ساخت و ساز از وقوع حوادث و خاموشی های احتمالی ناشی از این حوادث جلوگیری نمایند.

سال گذشته حدود سه هزار و 200 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است که 15 درصد در بخش کشاورزی، 27 درصد در بخش صنعت، 36 درصد در بخش خانگی، 11 درصد در بخش عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد در بخش روشنایی معابر بوده است.

در استان قم حدود 550 هزار مشترک برق وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار