مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد
مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در چهار سال اخیر شاهد رشد 104 درصدی در اخذ عواید موقوفات در استان نسبت به مدت مشابه در چهار سال پیش از آن بودیم.
کد خبر: ۶۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در سالن همایش‌های مزار امامزاده سید علی با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: در روایات از این شهر به عنوان ماوای فاطمیون، محل اجتماع انصار حجت خدا و حرم اهل‌بیت(ع) یاد شده است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) در روایتی فرمود هر گاه که فتنه‌ها به شما هجوم آورد، به شهر قم و حوالی این شهر پناه ببرید که فتنه از آنجا دفع شده است، امام صادق(ع) هم در روایتی دیگر از ساکنان شهر قم به عنوان حجتی برای اهالی سایر بلاد یاد کرد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: شهر قم شهر قیام، علم و مرجعیت است و این شهر پایگاه قیام نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است.

حسینی مقدم با اشاره به افزایش عواید موقوفات در استان قم اظهار کرد: در چهار سال اخیر شاهد رشد 104 درصدی در اخذ عواید موقوفات در استان نسبت به مدت مشابه در چهار سال پیش از آن بودیم.

وی ادامه داد: یک نهضت همگانی برای حفظ قرآن در بقاع متبرکه استان قم شکل گرفته که اقدامی در راستای عمل به درخواست مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی بوده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: اقدامات پرسنل این اداره کل طی سال‌های اخیر کار جهادی بود و طی چهار سال اخیر شاهد رشد 400 درصدی اجرای امینانه نیات واقفان در استان نسبت به مدت مشابه پیش از آن بودیم.

حسینی مقدم تلاش بر آبادانی بقاع متبرکه استان قم را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه فضای متفاوتی را این استان نسبت به استان‌های دیگر به وجود آورده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار