تصویربرداری فیلم مستند حجاب و پوشش اسلامی به زبان اسپانیولی با عنوان ' در مسیر عشق ' در قم به پایان رسید.
کد خبر: ۷۰۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، تهیه کننده این مستند در گفت وگویی اظهار داشت: در این مستند به موضوع حجاب و عفاف به دور ازهرگونه مسائل احساسی و شعار پرداخته شده و در آن از زنان مسلمان کشورهای اسپانیایی زبان و آمریکای لاتین دعوت به عمل آمده تا دیدگاههای خود در این خصوص بیان کنند.

محمد مهدی حاتمی، دلیل تهیه این مستند را رشد روز افزون گرایش به دین اسلام در کشورهای آمریکای لاتین عنوان کرد و افزود: بیشتر ساکنین آمریکای جنوبی از مسیحیان کاتولیک هستند. اهمیت به پوشش زن از آموزه های مشترک ادیان توحیدی است.

وی اظهار داشت: درکلیسای کاتولیک نیز پوشیده بودن زن در فرهنگ دینی امری پسندیده قلمداد شده است. زنان برای حضور در مراسم های مذهبی لباسهای پوشیده بر تن می کنند. متاسفانه سبک سنتی پوشش برای زنان در منطقه آمریکای لاتین طی دهه های اخیر بر اثر نفوذ فرهنگی لیبرالیسم مورد هجمه قرار گرفته است. در سالهای نه چندان دور در سینمای این منطقه شاهد حضور و هنر نمایی زنان با لباسهای پوشیده بودیم. اما اکنون فرهنگ برهنگی در آثار تلویزیونی آنها موج می زند.

وی گفت: ما در این مستند صرفا به دنبال تبیین مباحث تئوری پیرامون فرهنگ حجاب نیستیم. بلکه درصدد ارائه روایتی صادقانه و جذاب از چرایی و چگونگی پذیرش حجاب اسلامی توسط زنان غیر مسلمان از منطقه آمریکای لاتین می باشیم.

کارگردان این مستند نیز اظهار داشت: پرداختن به حجاب مسئله مهم و پیچیده ای است و نکته ای که در اکثر فیلم های تولید شده در موضوع حجاب مغفول مانده، سیر فکری و اعتقادی فرد مسلمان از مبانی ابتدایی و آغازین دین اسلام تا پذیرش حجاب است.

حسین مختاری افزود: در واقع پذیرش حجاب متوقف بر درک و باور مقدمات اعتقادی دیگری است که تا آنها برای انسان تبیین نگردد، نمی توان به پذیرش فرهنگ پوشش اسلامی از سوی زن مسلمان امیدوار بود. به همین دلیل دشمنان اسلام سرمایه گذاری بسیاری در جهت نابودی فرهنگ پوشش اسلامی در ایران و دیگر کشورهای جهان کرده اند و در سالهای اخیر نیز هجمه گسترده ای علیه حجاب را آغاز نموده اند. از این رو در جلسات متعدد که حدود 3 ماه به طول انجامید، تولید این اثر و نحوه پرداخت به موضوع مشخص شد.

وی در ادامه اظهار داشت: تصویر برداری این فیلم مستند به پایان رسیده و در مرحله تدوین قرار دارد و قرار است در شبکه های داخلی و خارجی به نمایش درآید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار