آیت الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دشمن برای فضای مجازی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، گفت: امروز فضای مجازی به باتلاق خانواده‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۰۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ 06 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری غروب یکشنبه در همایش افتتاحیه دوره آموزشی سواد رسانه که ویژه کانون‌های مساجد در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه از تهدیدهای فضای مجازی نباید غافل شد، افزود: لازم است علاوه بر کنترل و مهار آسیب‌های فضای مجازی به فرصت‌هایی که این فضا در اختیار ما قرار می‌دهد نیز توجه کنیم.

وی گفت: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی نقشه‌های بسیاری دارد که از جمله می‌توان به فضای مجازی اشاره کرد زیرا امروز دشمن در جنگ نرم و فضای مجازی سرمایه‌گذاری کرده است که این امر نیازمند مراقبت ما است.

امام جمعه قم با بیان اینکه در هر زمان با موضوعی مواجه بوده‌ایم، افزود: برای موفقیت باید آینده‌نگر باشیم و بدانیم که امروزه با چه مشکلاتی مواجه هستیم.

وی بیان کرد: امروزه دشمن از طریق فضای مجازی محتوای غلط به جوانان می‌دهد و آنها را منحرف می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم آموزش به نوجوانان و جوانان نسبت به آسیب‌های اجتماعی با تولید محتوای مناسب و جذاب، افزود: لازم است نوجوانان و جوانان را از انحراف دور کنیم تا بتوانیم در جنگ با دشمن پیروز شویم.

وی با بیان اینکه امروز سواد رسانه‌ای نیاز جامعه ما است، افزود: همه افراد جامعه باید با هوشیاری به استقبال آموزش سواد رسانه‌ای بروند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از آسیب‌های فضای مجازی شناخت ناصحیح آن و عدم سواد رسانه‌ای است، افزود: نیاز جامعه به رسانه و فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: باید نسبت به فضای مجازی آگاهی کافی وجود داشته باشد زیرا در غیر این صورت گرفتار مشکلات این فضا خواهیم شد.

آیت الله حسینی بوشهری رسانه و فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید دانست و افزود: نمی‌توان از تهدید غافل بود در عین حال که باید از این فضا بهره برد، باید مهار شود.

وی بیان کرد: برای مقابله با دشمن باید بهترین محتوا را در فضای مجازی در اختیار جوانان قرار دهیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز دشمن برای فضای مجازی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، افزود: در این شرایط موضوع محرمانه‌ای نخواهیم داشت و باید مواظب این تهدید بود و از آن به نفع خودمان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ میلیون کاربر اینترنتی در کشور وجود دارد، افزود: ایران در جهان رتبه سیزدهم را در زمینه استفاده از اینترنت دارد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امروز فضای مجازی باتلاق خانواده‌ها شده و سبب شده زن و مرد نتوانند همدیگر را تحمل کنند که این یکی از آسیب‌های فضای مجازی است و باعث افزایش طلاق در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای برای سلامت فضای مجازی ضروری است، افزود: برای اینکه جامعه ما سالم بماند باید فضای مجازی را سالم کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار