آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان، شهیدان را امانتی نزد مردم دانست و گفت: همه ما موظفیم که با نگهداری آثار شهدا آنها را برای همیشه زنده نگه داریم.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمدعلی علوی گرگانی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با مسئولان کنگره شهید فهمیده و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی استان قم، شهید فهمیده را سرسلسله شهیدان عنوان کرد و افزود: شهید فهمیده با وجود سن و سال کم دارای فهم بسیار بالایی بود که جان خود را در این راه نثار کرد.

وی شهیدان را امانتی نزد مردم دانست و افزود: ما باید از این امانت‌ها به خوبی محافظت کنیم زیرا آنان جان خود را در این راه نثار کردند و ما باید ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم و نباید بگذاریم راه آنان از بین برود.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: کنگره‌ها و جلسات و یادواره‌های شهیدان بهترین راه برای احیای راه شهیدان است که باید ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: لازم است آیندگان عمل شهدا را ببینند و بشناسند و بدانند که این بزرگواران با ایثارگری و اخلاص نام و یاد خود را برای همیشه زنده نگه داشتند.

آیت الله علوی گرگانی هدف دشمن را ضربه زدن به اسلام و انقلاب دانست و افزود: دشمن از هر طریقی سعی بر ضربه زدن به ما دارد و هدفش این است که این ایثارگری‌ها را از صحنه روزگار حذف کند.

وی با بیان اینکه ما باید نسبت به دنیای امروز و مسائل آن آگاه باشیم و نگذاریم که میدان به دست دشمنان بیفتند، گفت: همه ما موظفیم که با نگهداری آثار شهدا آنها را برای همیشه زنده نگه داریم.

این مرجع تقلید شیعیان گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که گمان نکنید که شهدا مرده‌اند بلکه زنده هستند و در پیشگاه خداوند روزی خواهند داشت که این آیات بشارت دهنده برای افرادی است که در این دنیا هستند.

وی با بیان اینکه جوانان با اعتقاد به خدا به میدان جنگ رفتند و شهید شدند، افزود: خداوند به واسطه غیب با بندگان مؤمن خود معامله می‌کند تا مردم و جوانان داوطلبانه و با اعتقاد در این راه قدم بردارند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه برای شهادت ایمان زیاد و اعتقاد نیاز است، افزود: باید شهادت را با عشق و علاقه انتخاب کرد و اگر کلمه حق به دل بنشیند جوانان حاضر به جان دادن در راه خداوند هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهید فهمیده و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم که ۳۰ دی‌ماه امسال در شهر قنوات برگزار می‌شود، گفت: پیام من به شما این است که این شجره نبوت و طیبه ضعیف نشود و باید این درخت را نگهداری و آبیاری کنید تا این انقلاب زنده بماند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار