آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان مراقبت نسبت به نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: افراد نفوذی با اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها یک تشکیلات را بدنام می‌کنند، متأسفانه در کشور ما در این خصوص مراقبت لازم نمی‌شود.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، در دیدار فرمانده و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گزارش ارائه‌شده از سوی فرمانده قرارگاه را امیدوارکننده خواند و برای دست‌اندرکاران این قرارگاه آرزوی توفیق کرد.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله اقتصاد، گفت: امروز جنگ اقتصادی از جنگ نظامی هم فراتر رفته، دشمن بعدازآن که از گزینه نظامی ناامید شد، به مسائل اقتصادی دل‌بسته است و می‌خواهد در این عرصه ما را دچار مشکل کند و به عقیده باطل خود ما را پای میز مذاکره بکشاند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه اگر اقتصاد درست نشود مسائل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، ابراز کرد: این اصل را باید همه بپذیریم و اولویت را به اصلاح مسائل اقتصادی بدهیم؛ درعین‌حال که بایستی همه بخش‌ها را زیر نظر بگیریم.

وی تکیه به توانمندی‌های داخلی را ضامن حفظ اقتدار کشور دانست و خاطرنشان کرد: به هر میزان به داخل و توانمندی‌های خودمان متکی باشیم به نفع ما است، اگر متکی به خارج باشیم دچار مشکل می‌شویم. خارجی‌ها اگر ببیند منافعشان درخطر است ما را تنها می‌گذارند و رها می‌کنند و می‌روند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر صدور خدمات به کشورهای دیگر گفت: ما باید به‌جایی برسیم که دیگران را متکی‌به‌خود کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی و میدان دادن به این بخش در اجرای پروژه‌ها، گفت: تجربه نشان داده است که اگر بخش‌های خصوصی مسیر صحیح را طی کنند بهتر می‌توانند خدمت کنند و فایده برسانند؛ البته در بخش‌های خصوصی افراد خاص نمی‌توانند بیایند وارد میدان شوند؛ باید شرکت‌ها، تعاونی‌ها و واحدها را وارد میدان کرد. تکیه‌بر بخش خصوصی بهانه جویان را درباره‌ قرارگاه بی‌اثر می‌سازد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه در کنار مسائل اقتصادی، مسائل فرهنگ اسلامی باید کاملاً رعایت شود، گفت: در کنار پروژه‌های اقتصادی و عمرانی باید به جنبه‌های فرهنگی و دینی نیز توجه شود، غفلت از این مسئله مهم آسیب آفرین است.

وی با اشاره به وجود نقاط محروم در کشور به لحاظ اقتصادی و فرهنگی، بر لزوم توجه ویژه به این مناطق تأکید کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اطلاع‌رسانی دقیق کارها و فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفتند: امروز خبررسانی حرف اول را می‌زند، سعی کنید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌های گروهی واقعیت‌ها را در مورد خدمات به جامعه اطلاع‌رسانی کنید؛ این کار مردم را امیدوار می‌کند.

وی اضافه کرد: عده‌ای می‌خواهند مردم را مأیوس کنند ما باید در مقابل در جامعه به‌صورت صحیح امیدآفرینی کنیم، اگر تخم یاس پاشیدند و مردم را مأیوس کردند زحمات و فعالیت‌های ما به‌جایی نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: البته الآن مردم در فشار هستند ولی باید با تبیین درست خدمات، فعالیت‌ها و دستاوردها کاری کرد که مردم امیدوار باشند.

وی در بخش پایانی این دیدار مراقبت نسبت به نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه و دستگاه‌ها را یک اصل مهم عنوان کرد و گفت: افراد نفوذی با اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها یک تشکیلات را بدنام می‌کنند؛ متأسفانه در کشور ما در این خصوص مراقبت لازم نمی‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل مؤسسات مالی و اعتباری، عدم مراقبت و نظارت کامل در این خصوص را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: متأسفانه در این رابطه مراقبت لازم انجام نشد و بعد که سرمایه‌های مردمی را هدر دادند تازه به فکر چاره افتادند، امیدواریم در آینده این کارها تکرار نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار