آیت الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان کوتاهی در امر گزینش را موجب ایجاد خسارات بسیار بر جامعه و مردم دانست و گفت: در گزینش روابط بر ضوابط مقدم نشود.
کد خبر: ۷۰۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 08 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر سه‌شنبه در دیدار مسئولان گزینش استان قم بیان کرد: گزینش از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا در صورت کوتاهی در این امر خسارت بسیار سنگینی بر جامعه و مردم وارد می‌شود.

وی با اشاره به تبعات بی‌توجهی به موضوع گزینش، افزود: برای گزینش افراد باید از اشخاصی استفاده شود که در این زمینه مناسب‌تر و شایسته‌تر هستند.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: بی‌توجهی به مسئله گزینش در صدر اسلام خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کرد و این امر موجب شد تا اصحاب پیامبر(ص) در جنگ با دشمنان با مشکلاتی مواجه شوند.

وی با تأکید بر اینکه در گزینش روابط بر ضوابط مقدم نشود، افزود: در گزینش باید به دنبال افراد شایسته باشید تا آن‌ها را بر کسانی که با ضابطه و به واسطه دیگران قصد حضور در این شغل را دارند، مقدم کنید.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: متأسفانه گاهی با یک تلفن، فردی را که با شایستگی به ارائه خدمت می‌پردازد را جابجا می‌کنند و به جای آنها افرادی که لیاقت ندارند را جایگزین می‌کنند.

وی گفت: گزینش کارمندان مسئولیتی بسیار سنگین و حساس است که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید در این عرصه کوتاهی شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برخی مسئولیت‌ها در انقلاب از جمله کلیدی‌ترین مسئولیت هاست، افزود: مسئولیت در قوه مقننه و مجریه بسیار مهم است که باید افراد شایسته، متعهد وانقلابی در این عرصه فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: گزینش نشدن صحیح افراد سبب فساد در جامعه می‌شود زیرا چنانچه افراد نالایقی وارد ارگان‌های مختلف جامعه شوند، خسارت‌های بسیاری را ایجاد خواهند کرد.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: پست‌های کلیدی باید به افراد باایمان، انقلابی، دینی و متعهد و معتقد به اسلام و ارزش‌های اخلاقی واگذار شود تا بتوانیم از این طریق سبب پیشرفت نظام و انقلاب شویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار