استاندار قم گفت: استان قم باید در زمینه اقامه نماز در میان سایر استان‌ها سرآمد باشد، همچنین نیاز داریم نمازخانه‌های بین‌راهی را در شأن استان آماده و مهیا کنیم.
کد خبر: ۷۰۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ 08 January 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، توفیق خدمتگزاری به مردم قم را ادای دین خود به مردم این شهر بیان کرد و اظهار داشت: نماز ستون دین بوده و این جلسه را به فال نیک می‌گیرم، ان شاء الله در طول مدتی که مسئولیت در استان بر عهده‌دارم بتوانم منشأ اثر باشم.

وی افزود: مهم‌ترین بحث شکل‌گیری این جلسات این بوده که ببینیم تا کجا این مصوبات اجرایی شده و اگر نشده دلایل اجرایی نشدن آنچه بوده است، همچنین باید به‌صورت عملیاتی و کاربردی جلسات خود را ادامه دهیم.

استاندار قم گفت: جلساتی که برای نماز برگزار می‌شود اهمیت آن بدیهی بوده و باید انسجام بیشتری را در حضور مسئولان در جلسات اقامه نماز استان شاهد باشیم.

سرمست با بیان اینکه تبلیغات غیرمستقیم و استفاده از هنر در امر تبلیغات یک امر پذیرفته‌شده است، ابراز کرد: نیاز داریم که یک آسیب‌شناسی در این زمینه داشته باشیم به‌ویژه برای نسل جوان نیاز به روش‌های ابداعی و هنرمندانه داریم.

وی تأکید کرد: استان قم باید در زمینه اقامه نماز در میان سایر استان‌ها سرآمد باشد، همچنین نیاز داریم نمازخانه‌های بین‌راهی را در شأن استان آماده و مهیا کنیم.

رضا سیار فرماندار قم در بخشی از این جلسه، با اشاره به مشکلات نمازخانه‌های بین‌راهی گفت: برخی از این نمازخانه‌ها ازنظر جانمایی و زیرساخت شرایط بسیار نامناسبی دارند از مجموعه‌ها و ارگان‌هایی که مرتبط با این امر هستند خواستاریم که اقدامات اصلاحی در این زمینه صورت بگیرد.

محمد خامه یار نیز اظهار داشت: جلسه قبل مصوبات زیادی داشت که با حضور همه اعضا این مصوبات مورد تصویب قرارگرفته و استاندار و قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور آن را به امضا رسانده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته مصوبات جلسات قبل گفت: تعیین نماینده‌ای برای تدوین سند توسعه چشم‌انداز نماز از سوی حوزه، رسیدگی و ساماندهی در وضعیت نماز مدارس، نظارت بر وقت توقف و حرکت قطار در وقت نماز و توسعه اماکن مناسب و ساخت سکوهای نماز در ایستگاه‌های قطار ازجمله مواردی بوده که در جلسات قبل بر آن‌ها تأکید شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: احصای کمبود مساجد در برخی روستاها، گسترش نماز در بقاع متبرکه، آموزش مربیان در زندان، برگزاری دوره آموزش جامعه هدف کمیته امداد امام، آموزش زوج‌های جوان در امر نماز، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان ورزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی در برخی دانشگاه‌ها و پیگیری ساخت مسجد در مسیر گرمسار از دیگر موارد موردبررسی و اقدامات صورت گرفته در استان قم در امر نماز هستند.

خامه یار با اشاره به اقداماتی که در زمینه اقامه نماز در استان انجام‌نشده گفت: به دلیل آنکه تخصیص اعتبار در این زمینه صورت نگرفته برخی از امور ابتر مانده است، که ازجمله این امور درخواست برگزاری جشن نماز مناطق محروم، توسعه نمازخانه‌های بوستان‌ها، برگزاری نماز در بخش و برگزاری دوره آموزشی نماز برای مشمولین در سپاه و نیروی انتظامی هستند.

وی ادامه داد: استمرار اجرای طرح امین در آموزش و پرورش، توسعه ایستگاه مرکزی قم که با مشکل مواجه است، تقویت اعزام روحانیون در روستاها، اختصاص محلی مناسب برای تازه‌های نماز، حمایت ویژه از مولفان نماز، اختصاص بیلبوردها تبلیغاتی در جاده‌ها و تدوین سند راهبردی اقامه نماز از دیگر مواردی بوده که یا انجام‌نشده یا بخش‌هایی از این امور به انجام رسیده است.

وی ابراز کرد: تبلیغات محیطی نماز در سطح شهر در سطح یک درصد هم نبوده و بسیار کم است که باید به این مسئله توجه جدی شود. در استان دو مدرسه فاقد نمازخانه داریم که یکی در داخل شهر و دیگری در بخش سلفچگان قم هست که قول مساعد برای راه‌اندازی نمازخانه در این دو قسمت داده‌اند.

خامه یار با بیان اینکه وضعیت ایستگاه محمدیه قم ازنظر زمان توقف قطار در وقت نماز در شأن قم نیست، ادامه داد: دو روستا در استان فاقد مسجد بوده و ساخت آن را تا سقف رسانده‌اند اما متوقف‌شده و سپاه تهران برای تکمیل آن اعلام آمادگی کرده است. از مرکز خدمات حوزه علمیه درخواست ویژه داریم که نگاه خاصی در ارائه خدمات مربوط به نماز به‌ویژه در اقامه نماز در وقت صبح داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار