22 شیء سفالی مربوط به پیش از اسلام
معاون میراث‌فرهنگی استان قم از کشف گورستانی مربوط به‌پیش از اسلام در یکی از روستاهای قم خبر داد. در جریان خاکبرداری در روستای خاوه 22 شیء سفالی کشف شد، اشیاء به دست آمده قطعاً مربوط به پیش از اسلام است.
کد خبر: ۷۰۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 09 January 2019

به گزارش تابناک قم، شاهین ایل بیگی اظهار داشتد: در جریان خاکبرداری در روستای خاوه از توابع بخش کهک قم به طور اتفاقی ۲۲ شیء سفالی کشف شد.

وی ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی پس از آگاهی از واقعه به منطقه اعزام شدند که پس از مشاهده و بررسی منطقه احتمال می‌دهند که آثار بدست آمده مربوط به دوره پیش از اسلام است.

کشف گورستان مربوط به دوران پیش از اسلام در روستای خاوه قم

معاون میراث فرهنگی استان قم با اشاره به لزوم انجام مطالعات باستان شناسی در محوطه روستای خاوه گفت: به منظور مستندسازی، مستندنگاری و انجام تاریخ نگاری دقیق نیازمند مطالعات و گمانه‌زنی‌های باستان شناسی هستیم.

وی با توجه به ضرورت صیانت از محدوده تاریخی روستای خاوه اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم در روستای خاوه مستقر هستند و به صورت شبانه روزی از محوطه تاریخی به دست آمده محافظت می‌کنند.

کشف گورستان مربوط به دوران پیش از اسلام در روستای خاوه قم

ایل بیگی با تأکید بر این که جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز یکی از دغدغه‌های اساسی سازمان میراث فرهنگی است، گفت: هر گونه محافظت، گمانه زنی و مطالعات باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی نیازمند اعتبارات می‌باشد که مساعدت مسئولان و متولیان امر را می‌طلبد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار