نخستین دوره مسابقه زیبایی اسب درقم، عصر جمعه با حضور 72 چابکسوار از پنج استان کشور در روستای البرز بخش مرکزی این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳ 12 January 2019

به گزارش تابناک قم، مسئول برگزاری مسابقه زیبایی اسب به ایرنا گفت: این دوره به صورت غیررقابتی و بیشتر به منظور آشنایی چابکسواران با این رشته ترتیب یافت.

حمید اشعری نیک با بیان این که به تمامی شرکت کنندگان لوح اهدا شد، افزود: در این مسابقه اسب ها در سه نژاد کُرد، عرب و دو رگ (دو خون) و چابکسواران از استان های اصفهان، یزد، مرکزی، البرز و قم شرکت داشتند.
وی برگزاری مسابقه های گوناگون اسب سواری را در آشنایی علاقه مندان با این رشته و نیز فراهم کردن یک محیط تفریحی مناسب و بانشاط برای مردم موثر دانست.

رئیس هیات سوارکاری استان قم نیز در حاشیه برگزاری این مسابقه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند برگزاری این مسابقه با نواقصی همراه بود، اما به عنوان اولین دوره برگزاریِ آن، تعداد شرکت کنندگان و نیز استقبال تماشاگران از آن خوب و قابل توجه بود.

سید مهدی طباطبایی با بیان این که رشته سوارکاری طرفداران بسیاری در روستاها و عشایر استان قم دارد، گفت: این دوره از مسابقات بیشتر به صورت دوستانه و به منظور آشنایی سوارکاران با این رشته ترتیب یافت که امیدواریم در دوره های آتی شاهد ارتقای کیفیت برگزاری آن باشیم.

وی با اشاره به این که استان های یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری در این رشته فعالیت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش می کنیم این رشته را نیز در استان قم فعال نماییم.

وی اعلام کرد: در این مسابقه ؛ اسب های شرکت کننده از لحاظ زیبایی، حرکت و بدنی مورد ارزیابی داوران قرار می گرفتند.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، خلجستان، کهک و جعفریه است.

بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و 500 کیلومتر مربع دارای 2 دهستان مبارک آباد و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تَن دارد و روستای البرز در 9 کیلومتری شهر قم در بخش مرکزی و در دهستان قمرود واقع شده است.

در حال حاضر شش باشگاه سوارکاری دارای مجوز در استان قم فعالیت می کنند.

علاقه مندان به رشته سوارکاری برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفتر این هیات در مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان در بلوار شهید صدوقی و یا به نشانی اینترنتی http://qomhorse.com مراجعه کنند و یا با تلفن 32940890 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار