عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: سال ۹۸ نهضت احداث پارکینگ‌های کوچک با ظرفیت ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو در قم اجرا می‌شود، هزینه‌های حذف پارکینگ که توسط شهرداری دریافت می‌شود باید صرفاً در زمینه احداث پارکینگ هزینه شود.
کد خبر: ۷۰۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 13 January 2019

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی شورای شهر قم در بودجه سال آینده پیش‌بینی احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهری به‌صورت گسترده است.

وی با اشاره به ادامه طرح بلوار جمهوری اسلامی تأکید کرد: این بلوار در نهایت بعد از اتصال به میدان امام حسین(ع) و یادگار امام به کمربندی امام علی(ع) متصل می‌شود که با بهره‌برداری از آن رینگ سوم شهری قم به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر قم با اشاره به روند اجرایی بلوار فردوسی عنوان کرد: این بلوار از میدان ارتش آغاز و تا بلوار نماز بازگشایی‌شده و تا محدوده منطقه 4 نیز آزادسازی پلاک‌ها صورت گرفته است، این بلوار درنهایت به بلوار پیامبر اعظم(ص) و میدان پلیس متصل می‌شود، با افتتاح از این بلوار تا پایان سال بار ترافیکی بلوار سمیه و بسیج کاهش پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر قم ابراز کرد: برای سه سطحه کردن میدان امینی بیات و اتصال منطقه دو به منطقه شش کار تملک 37 پلاک همچنان باقی‌ مانده است، این طرح در حال حاضر فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر محلات قدیمی شهر قم بیان کرد: ساماندهی و احیای بازار کهنه، خیابان امامزاده ابراهیم(ع)، باغ پنبه در دستور کار شورای شهر قم قرار گرفته است، حفظ نماهای اسلامی و جلوگیری از توسعه نماهای رومی از رویکردهای شورای شهر و شهرداری بوده که هنوز تعاملات لازم بین میراث فرهنگی قم، شهرداری و شورای شهر در این مبحث صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نماهای رومی ازنظر معماری و شهرسازی آسیب‌پذیر بوده و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود می‌آورد، در حال حاضر نبود جایگزین به‌جای استفاده و طرح نمای رومی مهم‌ترین مشکل شهر قم در عدم جلوگیری از توسعه نماهای رومی است.

طلایی عنوان کرد: شهرداری مقدمات عدم صدور پایان کار برای نماهای رومی را در دستور کار قرار داده است، برای توسعه نماهای اسلامی و بومی در شهر نهادهای مختلف قم باید پای‌کار آمده و از گسترش نماهای رومی جلوگیری کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم اضافه کرد:ساختمان‌های بسیاری مراکز علمی، ادارات و مراکز دینی نیز تناسب درستی با نماهای اسلامی نداشته و مایه‌هایی از نماهای رومی در آن‌ها دیده می‌شود، حذف نماهای رومی از سطح شهر قم باید در کمیسیون ماده 5 و توسط مسئولان ارشد استانی حل و بررسی شود.

وی تأکید کرد: نبود حداقل خدمات امکاناتی مانند پارکینگ، مراکز عرضه و فضای سبز سبب خروج مردم ساکن بومی بافت‌های تاریخی و استقرار فزاینده اتباع خارجی شده که می‌تواند به‌نوبه خود به چالشی در سال‌های بعدی تبدیل شود.

طلایی مشکلات شدید کمبود پارکینگ در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال 98 نهضت احداث پارکینگ‌های کوچک با ظرفیت 200 تا 300 خودرو در شهر قم اجرا می‌شود، هزینه‌های حذف پارکینگ که توسط شهرداری دریافت می‌شود باید صرفاً در زمینه احداث پارکینگ هزینه شود.

وی ادامه داد: متأسفانه موجود مشکلات بین شهرداری و سازمان اوقاف و امور خیریه استان سبب شده تا جایگاه چهل اختران بعد از گذشت چند سال از آغاز عملیات توسعه و بهسازی به سرانجام نرسیده و به ویرانه‌ای در دل هسته مرکزی شهر تبدیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار