معاون آموزش و پرورش قم:
معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش قم گفت: تا پایان اسفندماه سال جاری، 500 تَن از معلمان این استان بازنشسته و از مجموعه آموزش و پرورش جدا می شوند.
کد خبر: ۷۰۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۲ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، علی محمدی افزود: با توجه به افزایش سالانه تعداد دانش آموزان و کمبود معلم، تلاش می کنیم از طریق جذب نیروی انسانی به روش های مختلف، سطح کیفی فعالیت های آموزشی همچنان رو به رشد باشد و خللی در امور آموزشی مدارس ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی آینده، 151 تَن از طریق جذب نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و 420 تَن نیز با آزمون استخدامی که امسال و سال گذشته برگزار شد، مشغول تدریس در مدارس می شوند.

به گفته وی، تعدادی نیز به صورت نیروی حق التدریس رسمی، ورودی از استان های دیگر، سرباز معلم و خرید خدمات آموزشی، وارد چرخه آموزش و پرورش قم می شوند.

محمدی خاطرنشان کرد: حدود 600 تَن از معلمان نیز تا پایان اسفندماه سال 98 بازنشسته و از مجموعه آموزش و پرورش قم جدا می شوند.

وی با بیان این که آمار دانش آموزان در قم رو به رشد است، بیان کرد: به طور معمول هر سال حدود هشت هزار تن به آمار دانش آموزان قم افزوده و باعث می شود کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیشتر شود و از سوی دیگر کلاس، کارگاه آموزشی و امکانات بیشتری نیز نیاز است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری به دلیل این که نظام 3-3-6 به مرحله نهایی رسید و پایه دوازدهم به صورت کامل استقرار پیدا کرد، 14 هزار تَن به تعداد دانش آموزان قم اضافه شد.

در استان قم حدود 14 هزار و 428 نیروی اداری و آموزشی در آموزش و پرورش قم شاغل هستند.

جمعیت دانش آموزی استان قم در سال تحصیلی 98-97 حدود 256 هزار تن است که 95 درصد در شهر و پنج درصد در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

از کل جمعیت دانش آموزی، 89 درصد در مدارس دولتی و 11 درصد در مدارس غیردولتی حضور دارند که حدود 122 هزار تن معادل بیش از 50 درصد از دانش آموزان در مقطع ابتدایی، حدود 50 هزار تن در متوسطه اول و 34 هزار تن در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار