معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بهای واقعی خدمات شهرداری در سال جاری در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته، اما سبد درآمدی سازمان های این نهاد روز به روز در حال کوچک تر شدن است.
کد خبر: ۷۰۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۷ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع در هفتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: قیمت قطعات مورد استفاده در نورپردازی های سطح شهر سه برابر شده و اگر مجموع هزینه ها را نیز حساب کنیم، به یک تورم صد درصدی خواهیم رسید.

وی گفت: سال گذشته در همین روزها تجزیه و تحلیل شورا و شهرداری از تورم سال بعد تک رقمی شدن آن بود ولی اکنون با شرایط موجود صد درصد عقب هستیم.

وی بیان داشت: با این وضعیت درآمدی، میزان خدمات و کارهای توسعه ای سازمان های شهرداری به نصف کاهش می یابد.

سامع گفت: درخواست شهرداری از شورا این است، با لایحه تعرفه خدمات سال 98 سازمان زیبا سازی موافقت نموده و یا برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دهد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی این لایحه، سامان دهی هزینه تبلیغات شهری است، گفت: در این لایحه امکان انجام رایگان تبلغات شهری از سه متر مربع به هشت متر مربع افزایش پیدا کرده و هر شغلی می تواند در این سطح تبلیغات نموده و خود را معرفی کند‌ و80 درصد شهروندان از این معافیت پرداخت عوارض بهره مند می شوند.

سامع تصریح کرد: هر فروشگاه و یا واحد تجاری اگر بخواهد بیشتر از این مقدار تبلیغات کند، باید هزینه آن را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: واحدها و مراکزی که به فضایی بیش از هشت متر مربع نیاز دارند درصد کمی را تشکیل می دهند و جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی نیست.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به تصویب تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان زیباسازی در کمیسیون خدمات شهری گفت: بر اساس نرخ جدید، تبلیغات محیطی مشاغل از یک درصد در سال 96 به 1.1 درصد در سال آینده افزایش یافته است.

سید مجتبی سبحانی ثابت، تعرفه تبلیغات کالاهای داخلی استان را 1.1 درصد و همچنین کالاهای داخلی خارج استان را نیز 1.25 درصد ذکر کرد و افزود: نرخ تبلیغ محصول های خارجی نیز بر اساس ضریب هفت محاسبه می شود.

وی اذعان کرد: در تعرفه جدید نصب تابلوهای ال. ای. دی عمود بر ساختمان و شوارع با نمای جانبی ممنوع اعلام شده است.

این عضو شورای شهر قم افزود: با توجه به تبدیل شدن تبلبغات بر روی بدنه خودرو به یک عرف معمول و رایج در جامعه، این مورد نیز به تعرفه های تبلیغاتی سال آینده زیبا سازی اضافه شده است.

وی در خصوص نحوه محاسیه تعرفه مذکور نیز گفت: این قیمت بر اساس مساحت اشغال شده در بدنه خودرو و میانگین قیمت منطقه ای که 400 هزار ریال است، تعیین خواهد شد.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود لایحه اخذ مجوز آیین نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان ها و بهینه سازی مصرف آب را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: این لایحه در جلسه های گذشته شورا مطرح شده بود ولی به علت پیش نویس بودن بار دیگر در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیسیون خدمات شهری با تصویب آن موافقت کرد و با توجه به اصلاح صورت گرفته در پیش نویس، از این پس به عنوان آیین نامه اجرایی احداث سطوح سبز به شمار می آید.

اصلاحیه و متمم بودجه سال 97 شهرداری نیز از دیگر لوایح بررسی شده در این جلسه بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق به بحث گذاشته شد و کمیسیون های برنامه و بودجه، عمران و خدمات شهری نیز به آن ورود پیدا کردند و اصلاحیه فقط در مساله درآمد و مصارف عمرانی اعمال شده و در هزینه های جاری تغییری ایجاد نشده است.

مجید اخوان با اشاره به پیشنهاد 22 هزار میلیارد ریالی شهرداری برای بودجه 97 یادآور شد: پنج هزار و 270 میلیارد ریال مازاد درآمد سال 96 به بودجه امسال منتقل شده و سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت قطار شهری نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: با نظر شورا برخی موارد پیشنهاد شده در این بودجه به مبلغ هزار و 850 میلیارد ریال مورد اصلاح قرار گرفت و تفریغ بودجه شهرداری به مبلغ 21 هزار و 500 میلیارد ریال تصویب شد.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر عضو شورای شهر قم نیز گفت: برغم دریافت یک میلیارد و 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و تزریق آن به منابع مالی شهرداری موضوع تحقق بودجه همچنان با مشکل مواجه خواهد بود.
این لایحه با رای اکثریت اعضا برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگردانده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار