مراجع عظام تقلید در دیدار استاندار قم بر حفظ فرهنگ اسلامی و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام تاکید کردند.
کد خبر: ۷۰۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله نوری همدانی در این دیدار توجه به بافت فرسوده به ویژه اطراف حرم مطهر، حل مشکل فرودگاه قم و مونوریل را خواستار شد.

وی توجه به مسائل فرهنگی قم را نیز مورد توجه خاص قرار داد و گفت: دشمنان می‌خواهند هویت دینی قم را عوض کنند بنابراین لازم است از اقداماتی مانند رواج بی حجابی که خواست دشمنان است جلوگیری و به هویت فرهنگی قم عنایت ویژه‌ای داشته باشید.

آیت الله علوی گرگانی هم در این دیدار به اهمیت شهر قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی، وجود حرم کریمه اهل بیت، حوزه‌های علمیه و حضور مردم ولایتمدار و انقلابی اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات انجام گرفته در سال‌های گذشته برای جبران عقب ماندگی‌ها و عمران و آبادانی این شهر، اما قم همچنان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.

وی همچنین بر ضرورت ترویج و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این شهر تاکید کرد.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه مقوله ریزگرد‌ها را از مشکلات عمده قم برشمرد و گفت: حل این مشکل نیازمند همت و برنامه ریزی مسئولان و افزایش پوشش گیاهی در اطراف قم است.

آیت الله سبحانی، با اشاره به جایگاه و سابقه اسلامی و انقلابی قم، این شهر را از گذشته مورد توجه شیعیان و بزرگان علوم اسلامی دانست و گفت: باید موضوعات مربوط به عفاف و حجاب، اشتغال، بهداشت و امنیت در قم با اهتمام بیشتری اجرا شود.

وی همچنین ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان جویای کار را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: بیکاری جوانان و بی توجهی به آن آسیب‌های متفاوت اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه امروز وضعیت حجاب در قم رضایتمند نیست افزود: به نظر می‌رسد دستانی در کار است که حجاب را در قم آلوده کنند و اگر چنین شود آبرویی برای این شهر باقی نمی‌ماند و معتقدم افرادی که با حجاب نامناسب در قم رفت و آمد می‌کنند اهل این شهر نیستند.

استاندار قم هم در این دیدار‌ها گزارشی از برنامه‌های استان در مسیر خدمت به مردم و توسعه و پیشرفت استان بیان کرد و گفت: به زودی جلساتی را با مجریان و مسئولان فرودگاه و مونوریل برگزار می‌کنیم تا در مورد آن‌ها تصمیم گیری شود.

بهرام سرمست همچنین تسریع در ساخت قطار سریع السیر تهران قم اصفهان را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: به ساماندهی اطراف حرم، بافت‌های فرسوده و آسیب‌های اجتماعی قطعا توجه بیشتری خواهیم داشت ضمن آن که از این پس هیچ طرح عمرانی بدون هویت فرهنگی اجرا نخواهد شد.

سرمست همچنین با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار