در قم و سراسر کشور برگزار می‌شود؛
مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: دوازدهمین سالگرد آیت الله فاضل لنکرانی(ره) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در قم و سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۰۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید جواد نورموسوی در کنفرانس مطبوعاتی که ظهر سه‌شنبه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله العظمی محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید معاصر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و مقارن با دهه فجر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود این عالم فقید گفت: بزرگداشت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی پنج‌شنبه هجدهم بهمن‌ماه امسال بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم با حضور مراجع، علما، مسئولان کشوری و سایر اقشار مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی(ره) همزمان در قم و سراسر کشور و در برخی از کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نورموسوی از اعلام آمادگی حوزه‌های علمیه و بعضی مساجد و هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور برای برگزاری بزرگذاشت و تجلیل از شخصیت علمی و اجتماعی و معنوی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی(ره) خبر داد و افزود: اقبال مردمی برای برگزاری مراسم یادبود این عالم فقید پس از گذشت ۱۲ سال از ارتحال ایشان، نشانگر شخصیت والای این مرجعیت و محبوبیت و مردمی بودنشان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به نقش مراجع تقلید در دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره و تصریح کرد: اگر مراجع تقلید نبودند بعد از غیبت امام زمان(عج) از تشیّع هیچ اسم و رسمی وجود نداشت.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه سخنان خویش با اشاره به اینکه دشمنان داخلی خارجی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و مرجعیت هستند، ادامه داد: تا زمانی که مرجعیت زنده است دین اسلام نیز پا برجا است زیرا مردم با اتصال به مرجعیت، دین و ایمان خودشان را بیمه می‌کنند.

حجت الاسلام نورموسوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش از برگزاری همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی(ره) خبر داد و تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری این همایش هستیم. در این راستا تاکنون ۱۳ پیش نشت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم، مشهد، کرمان، تهران و اصفهان برگزار شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار