مرجع تقلید شیعیان گفت: هرچه مسئولان و دولتمردان به قم توجه کنند بازهم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود، بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.
کد خبر: ۷۰۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار استاندار جدید قم، با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه و ممتاز قم اظهار داشت: قم ام القرای جهان تشیع، بارگاه حضرت معصومه (س)، مرکز بزرگ‌ترین حوزه علمیه دنیای اسلام، پایگاه فقاهت، مرجعیت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و با دیگر شهر‌ها تفاوت فراوانی دارد.

وی تأکید کرد: قم سالیانه میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور است، وجود بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، صد‌ها مرکز علمی، فرهنگی و پژوهشی و نیز حضور هزاران طلبه در این شهر، جایگاه ممتاز و منحصربه‌فردی به قم بخشیده است.

مرجع تقلید شیعیان خواستار توجه ویژه مسئولان و دولتمردان به استان قم شد و گفت: حوزه علمیه و مرجعیت با وجوهات مردمی نیاز‌های نظام و دولت اسلامی را در بخش‌های مختلف ازجمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه‌ها تأمین می‌کنند و این خدمت‌رسانی با پول دولت نیست.

وی خاطرنشان کرد: هرچه مسئولان و دولتمردان به قم توجه کنند بازهم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود، بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز کرد: قم باید از جمیع جهات شهری آبرومند و نمونه باشد، در زمان رژیم طاغوت قم شهری مورد غضب بود و متأسفانه الان نیز شهری مظلوم و محروم است و آن‌گونه که شایسته بوده به این شهر و استان توجه نمی‌شود.

وی در ادامه توصیه‌هایی خطاب به استاندار جدید قم ارائه و ادامه داد: قم شهری دینی و فرهنگی است و مظاهر غیرمذهبی نباید در آن وجود داشته باشد، باید در این خصوص حساسیت‌های موجود را درک کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه هرگونه خدمت در شهر مقدس قم ذخیره یوم المعاد خواهد بود، خطاب به استاندار جدید اظهار داشت: قدر توفیقی که نصیبتان شده است را بدانید و با تمام وجود به قم و شهروندان خدمت کنید.

وی خواستار تشکیل اتاق فکری از سوی استاندار قم به منظور بررسی کاستی‌ها و رفع آسیب‌های استان شد و تأکید کرد: در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها اصل مهم اولویت‌بندی را مدنظر داشته باشید.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تأکید و تصریح کرد: احداث فرودگاه روند عمران و آبادانی قم را سرعت می‌بخشد و در این خصوص نیز باید پیگیری‌ها و اقدامات لازم از سوی استانداری صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد گروهی نفوذی می‌خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند، این‌ها از این طریق می‌خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند، در این خصوص نیز باید هوشیار بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار