مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 16 January 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مسئولان باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، موزه دفاع مقدس را موزه‌ای به‌مانند دیگر موزه‌های ندانست و اظهار داشت: مردم در موزه‌های مختلف به دنبال سرگرمی هستند ولی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های دینی بوده و به‌مانند دیگر موزه‌ها نیست.

وی با بیان اینکه باید به ایده‌های جدید در موزه انقلاب اسلامی توجه شود، ابراز کرد: باید عبرت‌آموزی هدف و موضوع اصلی موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشد، به‌نحوی‌که کسانی که از کنار آثار عبور می‌کند از آنها عبرت بگیرد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه باید فضای موزه دفاع مقدس آموزشی در کنار موضوعات گردشگری باشد، عنوان کرد: باید جاذبه‌هایی برای جذب افراد به این موزه در نظر گرفته شود و این موزه که از برکات مقام معظم رهبری است باید به آرمان‌ها و آموزه‌های انقلاب ختم شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: این باغ‌موزه در کنار بوستان یک هزار و 300 هکتاری زائر قرار داشته که امیدواریم تا ایام نوروز بتوانیم آن را به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم قرار دهیم.

احمد حسینی با بیان اینکه شهرداری تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان برای باغ‌موزه دفاع مقدس قم هزینه کرده است، تصریح کرد: کمیته‌های مختلفی اعم از رسانه، روحانیون، طلاب و زنان برای تولید محتوا و بهره‌برداری مطلوب‌تر تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به مساحت حدود 30 هکتاری باغ‌موزه دفاع مقدس قم یادآور شد: سال گذشته حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور در قم حضورداشته‌اند که باید از ظرفیت آنان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر بازدید از باغ‌موزه‌ها بتوانند از محتوای آن بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار