مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم:
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: تراکم صنایع در جاده اراک، اصفهان و کاشان باید مدیریت شود تا این صنایع به محل‌های مجاز و شهرک‌های صنعتی منتقل شوند.
کد خبر: ۷۰۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی در همایش ملی روز هوای پاک که بمناسبت گرامیداشت این روز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه ۲۹ دی‌ماه روز ملی هوای پاک نام‌گرفته است، گفت: ایران جزو کشورهایی است که از سال ۱۳۷۴ با توجه به نقش اساسی ۳ عنصر آب، خاک و هوا روز ملی هوای پاک را نام‌گذاری کرده است.

وی ادامه داد: شهر قم با توجه به بافت شهری، تراکم جمعیتی و نوع استقرار صنایع در اطراف شهر قم یک استان خاص و ویژه‌ای است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم افزود: با توجه به گرمایش و گرد و غبار در استان قم باید تدبیری اندیشید، در سال‌های اخیر منشأ گرد و غبار کشورهای خارجی عراق، سوریه و عربستان بودند، اما امروزه شاهد بروز گرد و غبار با منشأ داخلی هستیم که گسترش پیدا می‌کند و چاره و تدبیر آن باید توسط مسئولان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه خرد جمعی، مدیریت جامع زیست‌ محیطی و هم‌گرایی در زمینه گرد غبار لازم است تا شاهد فروکش کردن این موضوع باشیم، گفت: باوجود تراکم بالای جمعیت در استان قم، ادعا می‌کنیم که درگیری چندانی با آلودگی هوا مانند سایر کلان‌شهرها نداریم اما اگر برنامه‌ریزی صحیح نباشد ما هم در معرض این خطر قرار می‌گیریم.

موسوی بیان کرد: اولویت اول توسعه استان بر مبنای گردشگری شکل‌گرفته است و برای رسیدن به پیشرفت در این زمینه تأمین هوای پاک، زیست مناسب و تأمین آب از لوازم آن است.

برای تراکم صنایع تدبیری اندیشیده شود

وی با اشاره اینکه نیازمند اقدامات فرهنگی اجرایی و عملی هستیم تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم، گفت: دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا با بازه زمانی گزارش‌ها را اعلام می‌کنند و اداره حفاظت محیط‌ زیست وضعیت کیفی هوا را به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم تصریح کرد: تراکم صنایع در جاده اراک، اصفهان و کاشان باید مدیریت شود تا این صنایع به محل‌های مجاز و شهرک‌های صنعتی انتقال داده شوند و فضا برای زندگی مطلوب فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال «هوای پاک، مسئولان و مردم» است، خاطرنشان کرد: باید یک تعامل مطلوب و دوسویه داشته باشیم تا سبک زندگی‌مان را با این شرایط متعادل کنیم، چرا که هر روز شاهد افزایش آلودگی و روزهای با هوای ناسالم برای شهروندان هستیم، افزایش خودروها این آلودگی را بیشتر می‌کند و تلاش ما بر این است روی سبک زندگی مردم کارکنیم و مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب کنیم.

گفتنی است در حاشیه این همایش نمایشگاه ساخت وسایل کاربردی از بازیافتی زباله‌ها توسط دانش‌آموزان قمی در معرض دید حضار قرار گرفت و در پایان برنامه از فعالان حوزه محیط زیست و هوای پاک استان قم قدردانی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار