نجات 20 نفر و مصدومیت 2 آتش‌نشان
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تاکید بر عدم رعایت فرهنگ ایمنی در آپارتمان‌ها از مهار آتش‌سوزی در ساختمان هفت‌طبقه در خیابان آزادگان و نجات جان بیش از ۲۰ نفر از ساکنین توسط نیروهای عملیاتی آتش نشانی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، کریمی در ارتباط با آتش‌سوزی ساختمان هفت‌طبقه در خیابان آزادگان گفت: 7 و 16 دقیقه صبح شنبه به مرکز تماس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اعلام حریق صورت گرفت. نیروهای عملیاتی از ایستگاه 21 از میدان هفتادودوتن، ایستگاه یک از خیابان نواب، ایستگاه 15 از خیابان خاکفرج و ایستگاه هفت واحد نجات برای مهار حریق و امداد رسانی به سرعت به محل آتش‌سوزی اعزام شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی با اشاره به این‌که حضور به موقع تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و واحد نردبان موجب مهار آتش‌سوزی در این ساختمان هفت‌طبقه شد، تصریح کرد: در طبقه -1 (پارکینگ) یک خودرو طعمه حریق شده و آتش‌سوزی صورت گرفته و از طریق سرویس راه‌پله دود به طبقات بالا سرایت کرده‌است و ساکنین محبوس شده‌بودند.

وی افزود: با سرعت عمل تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی تمام ساکنین آپارتمان از طریق بالابر و راه‌پله به کمک ماسک‌های تنفسی از محل حادثه خارج شدند و دچار مصدومیت نشدند و دو نفر از بچه‌های تیم عملیاتی آتش‌نشانی که ماسک‌های تنفسی خود را برای نجات کودکان در اختیار آن‌ها قرار دادند، دچار دود زدگی شدند که به کمک اورژانس در محل اقدامات پزشکی برای بهبودی ایشان صورت گرفت.

سخنگوی آتش‌نشانی با تاکید بر این‌که علت حادثه در حال بررسی است، هشدار داد: با وجود افزایش آپارتمان‌سازی در شهر قم، فرهنگ آپارتمان‌نشینی در زمینه ایمنی ساختمان پیشرفت نکرده‌است؛لذا به ایمنی آپارتمان‌ها باید توجه بیشتری داشته باشند و لازم است تمام موارد ایمنی پیش از تحویل آپارتمان به صاحبان آن‌ها رعایت شود.

کریمی با اشاره به این‌که ایمنی آپارتمان در زمان سکونت مردم در ساختمان باید به صورت سالانه و در حضور کارشناس آتش‌نشانی رعایت شود، ادامه داد: در ساختمان حادثه‌دیده اگر درب‌های بین طبقات بسته بود دود به طبقات بالاتر سرایت نمی‌کرد و به دلیل غیرفعال بودن دتکتورهای اعلام حریق در این ساختمان، ساکنین متوجه آتش‌سوزی نشدند و دیرتر محل حادثه را ترک کردند.

وی در پایان اعلام کرد: مدیران ساختمان‌های بلندمرتبه مسکونی و تجاری را ملزم کنند که جهت بازدید اولیه از ساختمان با آتش‌نشان مکاتبه داشته‌باشند و هم‌چنین کلاس‌های آموزشی و مانور برای ساکنین ساختمان با حضور کارشناسان آتش‌نشانی برگزار کنند تا در هنگام بروز حادثه اقدامات اولیه را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار