نخستین جشنواره ملی فرهنگی دانش آموزی زندگی به سبک روح الله همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم اظهار داشت: فراخوان این جشنواره در 22 رشته حول محور موضوعی سبک زندگی حضرت امام از اول دی به تمام مدارس کشور داده شده و بیش از یک میلیون تن از فرهنگیان و همچنین 13 میلیون دانش آموزان بدون محدودیتی امکان شرکت دارند، از این رو امیدواریم 100 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شود.

ناصر حمزه ای بیان داشت: به طور حتم نام امام سر آغاز و استحکام بخش نهضت انقلاب اسلامی به شمار می آید، ولی پس از گذشت سه دهه از ارتحال ایشان‌ نام آن حضرت به خوبی برای افکار عمومی جامعه بویژه نسل جدید شناخته نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین دیدگاه های بنیانگذار انقلاب برای دانش آموزان در مقوله های گوناگون اجتماعی، مذهبی و مدیریتی گفت: پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد، مطالعه، تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان بهترین و موثرترین شیوه بارش فکری و ذهنی در بین آنها می باشد، چرا که هر مطلبی را خود بدست می آورند، ماندگاری بیشتری نیز در اذهان دارد.

وی اضافه کرد: کلیه فرهنگیان و دانش آموزان مقاطع گوناگون تحصیلی کشور می توانند با بهره گیری از ذوق، سلیقه و استعداد شخصی مطالبی پیرامون زندگی و سیره امام را جمع آوری نموده و ارسال کنند.

وی برپایی این جشنواره را از ابتکارهای آموزش و پرورش قم و حرکتی جدید و خلاقانه در راستای آشنایی جوانان با ابعاد متنوع زندگانی امام راحل عنوان کرد و گفت: علاقه مندان تا 28 اسفند برای ارسال آثار فرصت دارند، و پس از انجام مراحل داوری توسط داوران برجسته هنری کشور، اوایل اردیبهشت سال آینده طی اجلاسیه ای از 300 تن از برگزیدگان در شهر قم تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر کمیته فرهنگی دانش آموزی ستاد بزرگداشت دهه فجر قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 44 برنامه دانش آموزشی برای دهه فجر تدارک دیده شده است، گفت: مجلدی از دستاوردهای 40 ساله آموزشی استان تهیه و در نمایشگاه چهلمین سالگرد انقلاب استان ارائه خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی قم با شرکت 70 دستگاه مختلف از 14 تا 18 بهمن در مصلای قدس برپا می شود.

حمزه ای گفت: ارتباط مهدویت و فرهنگ ظهور با انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست از این رو در دهه فجر برگزاری سلسله نشست هایی با موضوع مهدویت و انقلاب اسلامی با‌ مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان در دستور کار است.

دوازدهم تا بیست و دوم بهمن با عنوان دهه فجر نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار