رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قم:
رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان قم تصریح کرد: قیمت جعبه شیرینی در چند ماه اخیر، رشد بسیار بالایی را شاهد بوده و اکنون قیمت آن تفاوت چندانی با قیمت خود شیرینی ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 20 January 2019

به گزارش تابناک قم، یکی از پرسش‌هایی که همواره برای خریداران شیرینی مطرح بوده و هست، دلیل محاسبه قیمت جعبه شیرینی به اندازه خود شیرینی در شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌هاست؛ مسئله ای که البته قرار بود در یک مقطع زمانی خاص و در گذشته‌های نه چندان دور، جدی گرفته شود و حتی اعلام شد که قنادان و شیرینی فروشان موظفند تا قیمت شیرینی و جعبه شیرینی را جداگانه محاسبه کنند و حتی از هموطنان خواسته شد تا کم فروشی‌ها را به تعزیرات اطلاع دهند؛ اما گرانی‌های اخیر در کشور، خیلی زود این طرح را با شکست مواجه ساخت چراکه به گفته رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان قم، در حال حاضر قیمت کیلویی جعبه شیرینی، تفاوت چندانی با قیمت کیلویی خود شیرینی ندارد.

چندی پیش در رسانه‌ها، عکسی منتشر شد که نشان می داد یک تاجر چای در تبریز، برای وزن کردن چای خریداری شده توسط مشتری، یک عدد پاکت مشابه را در کفه وزنه قرار داده است تا همین پاکت ناچیز هم به قیمت چای محاسبه نشود.

حسن صادق زاده در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر توجه به این نوع فرهنگ سازی گفت: البته در بازار قم هم تعداد قابل توجهی از کسبه و بازاریان را می‌توان یافت که همین رفتار زیبای تاجر تبریزی را سال‌ها در مغازه خود اجرا کرده‌اند اما به نظر می‌رسد که در شرایط امروز اقتصادی، اجرای چنین طرحی برای محاسبه جداگانه قیمت جعبه در شیرینی فروشی‌ها، امکان پذیر نباشد چراکه در حال حاضر قیمت جعبه شیرینی با توجه به افزایش قیمت‌های چاپ و حمل و نقل و مانند آن، با رشد بی‌سابقه‌ای همراه بوده و تقریبا معادل قیمت خود شیرینی شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تعداد فعالان این عرصه در استان قم و نوع شکایات مردمی در این زمینه گفت: در قم حدود 400 واحد تولید و توزیع شیرینی‌جات فعالیت دارند و خدای را شاکریم که با تلاش بی وقفه همکاران فعال در عرصه قنادی برای جلب رضایت مردم، شکایات مردمی بسیار کمی به دست اتحادیه می‌رسد و عموم گلایه‌ها، صرفا درباره قیمت‌های بیش از اندازه توان مردم برای خرید است.

وی در عین حال درباره قیمت انواع شیرینی اظهار کرد: طبیعی است که قیمت شیرینی جات هم همپای دیگر اجناس، رشد زیادی را تجربه کرده است اما با این حال همکاران ما همواره تلاش می کنند تا با کم کردن هزینه‌ها، شیرینی را با قیمت کمتری به دست مشتری برسانند.

صادق زاده افزود: البته طبیعی است که در کالایی مانند شیرینی، قنادی‌های مناطق مرفه نشین شهر کالای باکیفیت بیشتری را به مردم عرضه می‌کنند و بدیهی است که این کالا، قیمت نسبی بیشتری هم داشته باشد.

وی ادامه داد: شیرینی از جمله مواد غذایی است که امکان نگهداری به مدت طولانی ندارد و از این رو قنادان و شیرینی پزان، به مقدار و با کیفیتی دست به تولید می‌زنند که هم تقاضا وجود داشته باشد و هم مردم امکان خرید داشته باشند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان استان قم مشکل جدی این عرصه را گرانی بیش از اندازه مواد اولیه در ماه‌های اخیر دانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش بی وقفه و نظارت مسؤولان و همچنین پایبندی همه به اقتصاد مقاومتی، گشایش‌های اقتصادی جدیدی برای کشور حاصل آید و کام مردم هم شیرین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار