در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم نیست به عملکرد ضعیف استان قم در جذب و پرداخت تسهیلات رونق در سال جاری به‌شدت انتقاد شد.
کد خبر: ۷۰۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 21 January 2019

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مهرداد غضنفری معاون استاندار قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به طرح توسعه 66 هکتاری شهرک‌های صنعتی در رابطه با طرح‌های غیر کشاورزی اظهار داشت: روند اداری درخواست شهرک‌های صنعتی برای الحاق این اراضی 66 هکتاری تا انجام و نهایی شدن این درخواست به‌ناچار باید روال اداری و قانونی چندماهه خود را پشت سر بگذارد.

سید محمدتقی سجادی ادامه داد: برای واگذاری اراضی 66 هکتاری برای توسعه شهرک‌های صنعتی منابع طبیعی استان وظایف خود را انجام داده است، ثبت و تفکیک اسناد مشکلی بوده که در این زمینه واگذاری این اراضی وجود داشته و که بر عهده دفتر ثبت است.

وی ادامه تأکید کرد: منابع طبیعی قم در مسئله الحاق 66 هکتار از اراضی پیرامون شهرک صنعتی شکوهیه مجری کار نبوده و صرفاً مباحث حقوقی و تفکیک سهم دولت و این اداره کل را برای بررسی بیشتر به دفتر ثبت استان ارسال می‌کند.

19 میلیارد تومان تسهیلات در بخش جهاد کشاورزی قم پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه، با اشاره به طرح توسعه 66 هکتاری شهرک‌های صنعتی در رابطه با طرح‌های غیر کشاورزی گفت: در این زمینه منابع طبیعی استان باید سهم خود را از سهم دولتی جدا کند تا اداره ثبت بتواند برای واگذاری نهایی این 66 هکتار تصمیم نهایی را بگیرد.

محمدرضا طلایی الحاق اراضی 66 هکتاری به شکوهیه را مورد توجه قرار داد و گفت: این سند بر اساس مصوبه 32 بیش از 40 روز بوده که به دفتر ثبت ارسال‌شده است، اداره ثبت برای واگذاری این اراضی باید سهم دولت را از منابع طبیعی تفکیک کند اما این طرح متأسفانه همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

وی با اشاره به اعتبارات استانی لازم از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت انتقال پساب از تصفیه‌خانه جامع قم به شهرک صنعتی شکوهیه تأکید کرد: با توجه به توسعه شبکه فاضلاب تا ده میلیون مترمکعب امکان توسعه وجود دارد.

با تأکید اعتبارات لازم از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهت انتقال پساب از تصفیه‌خانه جامع قم به شهرک صنعتی شکوهیه خاطرنشان کرد: تخصیص 20 میلیون مترمکعب از سرشاخه‌ها در وضعیت کنونی فرصت مغتنمی بوده که مسئولان باید در زمینه تخصیص آن همت ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تسهیلات پرداخت‌شده در بخش رونق تولید را مورد توجه قرار داد و گفت: تاکنون برای 273 مورد معرفی‌شده به بانک‌های قم به میزان 43 میلیارد تومان، برای 216 طرح درمجموع 19 میلیارد تومان پرداخت‌شده است، همچنین یک میلیارد تومان نیز در بخش سرمایه در ثابت پرداخت‌شده است.

مشکل زیرساخت واحدهای گردشگر پذیر استان حل شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با اشاره به مسئله تأمین آب چاه‌های شهرک‌های صنعتی تأکید کرد: بیشترین حجم استفاده از آب چاه در شهرک صنعتی شکوهیه قم اتفاق می‌افتد.

مجید آوری فرد با تأکید بر محاسبه میزان مصرف آب واحدهای تولیدی و اصلاح افزایش ظرفیت واحدهای گردشگری گفت: شرکت آب باید تعرفه‌های اولیه را در این زمینه به‌کاربرده و از تعرفه‌های جدید مغایر بازمان قرارداد ممانعت به عمل آورد.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری در قم از اولویت‌های اصلی استان است که در این زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم به‌ویژه در مسئله تأمین آب مورداستفاده واحدهای گردشگری و اقامتی مسئله‌ای مهم و حیاتی است.

شهرک صنعتی شکوهیه قم به راه‌آهن ملی متصل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به شبکه ریلی و راه‌آهن کشور تأکید کرد: پروژه‌های که نیاز به اعتبارات ملی دارد در نشست روزهای آینده مسئولان اقتصادی استان دنبال و بررسی می‌شوند.

غضنفری با هشدار به سخت‌گیری‌های بانکی در پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: با هرگونه برنامه سخت‌گیرانه جدید بانکی در استان به‌شدت برخورد می‌شود، رئیس‌جمهور دستورات مستقیمی برای برخورد با سخت‌گیری بانک‌ها و بدنه اجرایی دولت به استاندار داده و با هرگونه تضادی در بدنه اجرایی دولت در مسیر توسعه و اشتغال زین بعد شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به منابع عظیم بانک‌های قم تأکید کرد: منابع مالی بانک‌ها مختص استان بوده و مصارف آن نیز باید در استان قم مصرف شود، سال گذشته بیش از 60 درصد از پیش‌بینی‌های سند اشتغال تحقق پیداکرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار