استاندار قم با تأکید بر برنامه استان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش‌افزوده از منابع معدنی موجود در دریاچه نمک گفت: محرومیت از چهره دریاچه نمک کنار زده و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای استخراج منابع معدنی موجود در آن صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷ 30 January 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای توسعه استان قم با نگرش سیستمی دنبال شده و از بخشی نگری جلوگیری می‌شود.

وی با انتقاد از روحیه‌بخش نگری در بین عده‌ای از دستگاه‌ها و مدیران دولتی استان قم ادامه افزود بخشی نگری مهم‌ترین مانع توسعه و پیشرفت استان قم است.

استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و اقتصادی نهفته در دل دریاچه نمک قم عنوان کرد: دریاچه نمک قم ظرفیت بزرگ معدنی استان قم بوده که در مسئله اشتغال و اقتصاد استان تأثیر فراوانی دارد.

سرمست با تأکید بر برنامه استان قم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش‌افزوده از منابع معدنی موجود در دریاچه نمک تأکید کرد: محرومیت از چهره دریاچه نمک کنار زده و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای استخراج منابع معدنی موجود در آن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین موانع توسعه و سرمایه‌گذاری دریاچه نمک قم تصریح کرد: احداث راه دسترسی به دریاچه نمک و ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری از پیش‌نیازهای مهم استان در سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع موجود در دریاچه نمک است.

استاندار قم مشکل تأمین اعتبار را از عوامل مهم عدم استفاده از ذخایر موجود در دریاچه نمک دانست و اضافه کرد: دولت برای رونق و پویایی دریاچه نمک باید اعتبارات لازم را تخصیص دهد.

سرمست با انتقاد از شکل برداشت بی‌رویه از معادن شن و ماسه قم تأکید کرد: در مبحث شن و ماسه به دلیل قیمت پایین این محصول برداشت از معادن قم از دیگر شهرهای کشور بیشتر است.

وی با تأکید بر سیاست استان برای تأسیس شهرک تخصصی سنگ عقیق و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دیگر عنوان کرد: برای احداث شهرک تخصصی سنگ‌های قیمتی در قم مجوزهای لازم صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار