تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: صحبت در مورد فقه و پا در کفش مراجع کردن برخی افراد که در این مساله سوادی ندارند مناسب نیست، چراکه این کار در حقیقت ایستادن در مقابل فرمان رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۷۱۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 01 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان این که هر فرد باید بر اساس شان خود سخن بگوید، افزود: افرادی که سواد چیزی را ندارند نباید در مورد آن حرف بزنند هر چند نمی‌گوییم که آن‌ها نسبت به برخی مباحث بی‌اعتقاد هستند.

وی در ادامه با بیان این که همگان باید نسبت به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف امر به معروف، نباید یکدیگر را به تندروی متهم کنیم چراکه این اقدام موجب تضعیف آمران به معروف می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر فردی نیروهای متدین و مومن را تحقیر کند گناه بسیار بزرگی را انجام داده است، تضعیف آمران به معروف و ناهیان از منکر گناه کمی نیست چراکه تضعیف این افراد به تضعیف نظام بر می‌گردد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه برخی بلندپروازی‌های جوانان را نادرست می‌دانند، عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند در این بلندپروازی‌ها خیر و برکت وجود دارد به همین علت باید نسبت به این ویژگی جوانان نگاه مثبت داشته باشیم.

سعیدی با تاکید بر این که مسئولان نباید آمران به معروف و ناهیان از منکر را تحقیر کنند، گفت: این افراد باید مراقب باشند تا معروف‌ها را منکر و منکرها را معروف جلوه ندهند چراکه این امر موجب گمراهی و دور شدن از نتیجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهر مقدس قم به فرمایش رهبری لبیگ گفته و با توجه به وظایف دینی و حقی که نسبت به شهدا داریم باید ادای دین کرده تا همانند چهل سال اخیر اهداف انقلاب را با قدرت دنبال کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مامور به نتیجه نیستیم، گفت: برای تحقق اهداف باید محیط و بستر مناسب را در جامعه ایجاد و در این راستا از برنامه‌های آستان‌های مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) به عنوان یک الگو و معیار استفاده کنیم.

آیت الله عباس کعبی همچنین با بیان این که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خیز انقلابی و تحول‌ گرایی برداشته ‌شده است، اظهار کرد: اگر اهداف این ستاد دنبال شود امر به معروف و نهی از منکر در ریل اصلی خود قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دولت موظف به اجرای قانون حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر است، اضافه کرد: هر دستگاهی که از مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر تخلف کند یک عمل مجرمانه را انجام داده و دادستان می‌تواند نسبت به این موضوع ورود کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان ضمانت عملی اجرای اسلام نام برد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر قوه مجریه اسلام است که شاخصه‌های مشخصی دارد و می‌تواند اسلام را به اهداف برساند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به نظام محتوایی اثربخش نیاز دارد که امیدواریم حوزه قم این نظام محتوایی را محقق کند و بر اساس فقه باید رویکردهای مردمی بودن در امر به معروف و نهی از منکر به صورت ویژه دنبال شود.

کعبی بر لزوم عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: امر به معروف منحصر به یک ستاد نیست چراکه این امر، یک واجب فوری است و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از جمله حوزه باید خود را مخاطب این ستاد قرار دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار