در جریان همایش منادیان آدینه
نخستین آئین نام‌گذاری «مسجد جمعه» کشور با حضور امام جمعه موقت تهران در مصلی قدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 01 February 2019

به گزارش تابناک قم، همایش منادیان آدینه و برگزاری نخستین آیین نام‌گذاری «مسجد جمعه» کشور با حضور حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، معاونان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، مجمع نمایندگان طلاب و اساتید و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این همایش با در نظر گرفتن تمام مسائل قانونی و جهات وقفی و برای نخستین بار در مصلاهای کشور، بخشی از شبستان مصلی قدس قم، به‌عنوان «مسجد جمعه» نام‌گذاری شده و نماز جماعت ظهر و عصر نیز در این مکان اقامه شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه اسرار باطبی و احکام ظاهری زیادی در مساجد است، اظهار کرد: اقامه نماز در مساجد، برکات و آثار فراوانی دارد و ائمه اطهار(ع) نیز به خاطر این مهم تاکید زیادی بر اقامه نماز در مساجد داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در هر زمینی که مسائل قانونی و جهات وقفی رعایت شده و مصلاهای نامیده می‌شود را می‌توان به مسجد تبدیل کرد، گفت: اگر با رعایت موارد ذکر شده، مساجد در مصلاها برپا شود، ملت با ایمان می‌توانند علاوه بر انجام اعتکاف، از پاداش‌ها و برکات ویژه و بی‌شمار نماز جماعت هم بهره ببرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه برپایی نماز جمعه در مصلا حرکت بسیار مهم در جامعه اسلامی محسوب می‌شود، اذعان کرد: نخستین آئین نام‌گذاری مسجد در مصلی، از شهر مقدس قم آغاز شده و این استان همواره خاستگاه، منبع و آغازگر همه نهضت‌های انقلابی ایران بوده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج علی‌اکبری تصریح کرد: خوشبختانه کشور ایران استقلال دارد و به هیچ یک از کشورهای بیگانه وابسته نیست که از این اتفاق بسیار خرسند هستیم و اکنون با گذشت قرن‌ها، با سربلندی و سرافراز می‌توانیم بگوییم که پرچم کشورمان بدون تسلط بیگانگان، بر بام دنیا به اهتزاز درآمده و برافراشته شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه موهبت الهیِ استقلال کشور در مقابل بیگانگان را مدیون خون پاک شهدا می‌دانیم، گفت: انقلاب و نظام اسلامی، میراث و یادگار مادری برای همه شیعیان و نتیجه مجاهدت‌های بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی آزادسازی نخستین قطعه فدک الزهراء ، یعنی کشور ولایتمدار ایران از مُشت مشرکان و غاصبان را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: خوشبختانه ۴۰ سال است پرچم ایران با عزت و سرافرازی در همه جای دنیا برافراشته شده و در هر جایی که نگاه می‌کنیم، خروش قدم‌های ملت ایران را می‌بینیم که این مهم، اتفاقات بسیار بزرگی را در جهان نوید می‌دهد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حاج علی‌اکبری تصریح کرد: برپایی و شرکت کردن چشمگیر مردم در نمازهای جمعه ازجمله مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار